Introduktion: Vi ser hvordan det er at flyve med Singapore Airlines gennem 6 flyvninger

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Velkommen til dette første afsnit i vores gennemgang af hvad Singapore Airlines egentlig tilbyder deres kunder. Vi har i samarbejde med Singapore Airlines fået sammensat en tur, hvor vi prøver de fleste af deres produkter for at giver dig et overblik om hvad du kan forvente dig når du flyver med Singapore Airlines, som er verdens bedste flyselskab her i 2018.

Turen starter og slutter i København, hvor vi i løbet af 6 dages tid får prøvet at flyve med Singapore Airlines, Scoot og SilkAir. Boet på 3 forskellige hoteller og besøgt Singapore, Bangkok og Kualu Lumpur.

Serien kommer til at bestå af følgende anmeldelser og afsnit:

  • Anmeldelse: Singapore Airlines Business Class fra København og til Singapore (Boeing 777-300ER)
  • Anmeldelse: Singapore Airlines SilverKris lounge (Singapore Changi Terminal 3)
  • Anmeldelse: Singapore Airlines nye Regional Business Class fra Singapore og til Bangkok (Boeing 787-10 Dreamliner)
  • Anmeldelse: Millennium Hilton Bangkok
  • Anmeldelse: Scoot i deres ScootBiz klasse (Premium Economy) fra Bangkok (Don Mueang) og til Singapore (Boeing 787-9 Dreamliner)
  • Anmeldelse: Park Hotel Clarke Quay Singapore
  • Anmeldelse: SilkAir Economy fra Singapore og til Kuala Lumpur (Boeing 737-800)
  • Anmeldelse: Hilton Kuala Lumpur
  • Anmeldelse: Singapore Airlines SilverKris lounge (Kuala Lumpur)
  • Anmeldelse: SilkAir Business Class fra Kuala Lumpur til Singapore (Boeing 737-800)
  • Anmeldelse: Singapore Airlines SilverKris lounge (Singapore Changi Terminal 2)
  • Anmeldelse: Singapore Airlines nye Business Class fra Singapore og til London (Airbus A380)
  • Et kig på Singapore Airlines nye First Class Suite  (Airbus A380)
  • Anmeldelse: Singapore Airlines SilverKris lounge (London Heathrow Terminal 2)
  • Anmeldelse: SAS Irland i SAS Plus fra London og til København  (Airbus A320neo)

Planlægningen

Det var det centrale i planlægningen af turen sammen med Singapore Airlines at vi netop kom til at prøve de 3 forskellige flyselskaber, som er en del af gruppen:

Dertil var næste ting at vi skulle prøve de primære fly, som har de kabiner og klasser, som vi havde udvalgt. Vi skulle derfor finde en rute, som bestod af følgende krav:

  • Singapore Airlines B777-200ER (nuværende flytype brugt på København til Singapore ruten)
  • Singapore Airlines B787-10 Dreamliner (den nyeste flytype som har den nye regionale Business Class kabine)
  • Singapore Airlines A380 (har den nyeste kabine i Business Class og First Class suites)
  • Scoot B787-9 Dreamliner (ScootBiz kabine – deres Premium Economy produkt)
  • SilkAir Boeing 737-800 (både Economy og Business Class kabine)

Det lykkes at presse denne rute sammen til følgende rejseplan:

  • Torsdag middag – afgang fra København til Singapore med Singapore Airlines
  • Fredag morgen – ankomst til Singapore
  • Fredag eftermiddag – afgang til Bangkok med Singapore Airlines
  • Lørdag eftermiddag – afgang til Singapore med Scoot
  • Søndag eftermiddag – afgang til Kualu Lumpur med SilkAir
  • Mandag eftermiddag – afgang til Singapore med SilkAir
  • Mandag aften – afgang til London med Singapore Airlines
  • Tirsdag formiddag – afgang til København med SAS

Ruten

Ruten ser derfor således ud:

Den samlede tur er på 15.687 miles over 6 dage og de 3 forskellige flyselskaber, som Singapore Airlines gruppen består af. Kilde: GCmap

I alt skulle jeg over de 6 dage flyve med 3 forskellige flyselskaber. Besøge 3 byer og prøve 5 forskellige flytyper.

Hotellerne

Meget af turen ville være præget af fly. I både starten og slutningen ville det være flyvninger, hvor jeg skulle sove ombord på flyet. Derfor var der kun brug for 3 hotelovernatninger. Det var i nævnte rækkefølge Bangkok, Singapore og Kuala Lumpur.

Bangkok

I Bangkok var valget faldet på Millennium Hilton Bangkok. Dette ligger ned til floden og har god service. Jeg har en yderlige reservation der i oktober måned, så glæder mig til dette ophold.

Millennium Hilton Bangkok – Værelset. Foto: Henrik Olsen

Singapore

I Singapore var jeg kun en aften og en nogle timer næste dag til middagstid. Derfor var det vigtigt med et centralt hotel. Det blev på Park Hotel Clarke Quay og det ligger meget centralt på Clarke Quay.

Park Hotel Clarke Quay – udsigten fra værelset. Foto: Henrik Olsen

5-7 minutters gang langs floden til den helt centrale del af Clarke Quay. Så det var helt perfekt og jeg ville bruge aften på at få ldt øl og se noget Premier League fodbold på en af de mange barer i området.

Kuala Lumpur

I Kuala Lumpur havde jeg igen valgt et Hilton hotel. Det blev Hilton Kuala Lumpur, som ligger i forbindelse med det tog, som kører fra lufthavnen og til den centrale togstation. Jeg fik mig et suite ved ankomsten og det var bestemt godt med to store rum med stort badeværelse til.

This slideshow requires JavaScript.

Da jeg ville komme sent på aften og skulle afsted ved middagstid næste dag, så ville jeg ikke bruge for meget tid på transport. Så hotellet viste sig at være det rigtige valg, dog var der en godt stykke vej til for eksempel Petronas Twin Towers, som nok er et af de mest ikoniske turistmål i Kualu Lumpur.

Afslutningen

Turen bliver helt sikkert spækket med oplevelser om hvad Singapore Airlines kan tilbyde og dette glæder jeg mig til. Følg med her i løbet af den næste tid, hvor vi kommer med de forskellige anmeldelser løbende. Den første er turen fra København og til Singapore i deres brede Business Class sæde.

Singapore Airlines Business Class sæde ombord på et Boeing 777-200ER, som du kan opleve fra København og til Singapore.

Gode tilbud med verdens bedste flyselskab

Lige nu er der nogle rigtig gode tilbud med Singapore Airlines. Du kan finde dem alle her i detaljer, men jeg kan sige at du for eksempel kan komme til Bali.

Business Class har vi valgt Bali. Du kan komme dertil for 15.999,- kroner for en returbillet.

 

Kommentarer

  1. Anne Frederiksen siger

    Når I nu har planlagt turen “sammen med” Singapore Airlines vil det forbavse mig meget, hvis ikke alle ture i programmet får karakteren Fremragende. Mon ikke andre tænker det samme?

    • Henrik Olsen Henrik Olsen siger

      Hej Anne,
      Jeg kan godt love dig at alle turerne bliver vurderet åbent og objektivt, da det er hvordan vi laver alle vores anmeldelser. Alt er ikke fremragnende kan jeg godt afsløre. Noget er rigtig godt, andet er godt, men der er også steder, hvor der er plads til forbedringer. Vi syntes det er vigtigt, at det er transparent og tydeligt at turen er lavet sammen med Singapore Airlines.
      Så kig med og kom gerne med dine kommentarer til de enkelte anmeldelser.
      Hilsen
      Henrik Olsen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *