Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Vi har fået følgende rejseberetning fra en af vores medlemmer. Det omhandler hvordan han hurtigt sikrede, at han nåede sit mål med at få et British Airways Executive Club Sølv. Dette er noget flere kunne drage nytte af.
Jeg lavede for nyligt et såkaldt “British Airways segment run”, da jeg manglede fire segmenter for at få British Airways Executive Sølv (oneworld Sapphire status).
Ruten var følgende:
–
København til London Heathrow
London Heathrow til Dublin
Dublin til London City
London Heathrow til København (efter weekenden)
–
Denne artikel er en lille beskrivelse af udturen på de tre flyvninger fra København til London City.
Turen fra København til London Heathrow foregik med en fin Airbus A321. Lækre, pæne og behagelige nye lædersæder. Flot kabine British Airways havde på dette fly. Jeg havde en ledig plads ved siden af på række 8, og dermed rækken på min side af flyet for mig selv.
God service på turen. Fik en øl og en bolle med kylling ogbacon. Ankom til London cirka 40 minutter før tid.
Ankomst i London Heathrow terminal 5. Jeg skulle med en bus til terminal 2 (da turen til DUB er med British Airways code share partner Aer Lingus) gik hurtigt og gnidningsfrit. Ankomsten til The Queens Terminal 2 var meget positiv. Ingen kø og næsten ingen mennesker. Lige igennem Security (mod UK/Irland afgangene) var der adgang til lounge mod betaling. Hvis du har et Priority Pass medlemskab, så er adgangen gratis i 3 timer.
Det var en ganske god lounge. Pæn og nydelig og med en nyere indretning. Fin buffet. Jeg tog blandt andet lidt Chicken Tikka Masala. Der var to slags rødvin. Den ene en californisk bordvin (uden angivelse af drue type) og en chilensk Cabernet Sauvignon. Jeg smagte dem begge to og min vurdering var at den chilenske var bedst.
–
Prosecco koster 5 GBP og alm Champagne koster 8,- britiske pund for et glas. Der var ingen gratis bobler overhovedet.
Næste flyvning var med Aer Lingus. En Airbus A320 fra LHR-DUB. Klart ældre og mere slidt fly end den flotte A321 med BA fra CPH. Relativt fyldt fly men helt ok alligevel. Turen gik hurtigt. Sov halvdelen af turen, som tog lige over en time.
I Dublin lufthavn måtte jeg igennem pas kontrol, og helt ud af terminalen for at tage en gangbro til terminal 1, som bruges bl.a. af SAS og British Airways. Her fik jeg mig en halv kedelig burger og en Guinness. Ude ved gaten viste det sig at flyet blev forsinket. En time og ti min…. Nitte. Og ikke meget info ved gaten. Dog lå gaten 30m fra en pub så man kunne ‘underholde’ sig selv der så længe.
Kom endelig ombord på en British Airways City Flyer Embraer 190SR. Det er et dejligt lille jetfly med pæne læder sæder af nyere kvalitet. Kun ca halv fyldt så endnu et ledigt sæde ved min side. Ankom i London City ca en time forsinket, men heldigvis inden lufthavnen lukker for trafik (vistnok 22.30 af hensyn til støj).
Alt i alt et par ok ture med British Airways, som dog blev lidt påvirket af dårlig info i lufthavnen omkring forsinkelsen. Det vigtigste var dog at jeg fik klaret mine turer og nu er ‘sølvet’ i mål. Sølvet der giver mig gratis lounge adgang og priority boarding hele det næste år.
Henrik havde sin første rejse i år 2000, og dette var startskuddet på ønsket om at følge mottoet ”at rejse er at leve”. Ret hurtigt blev han interesseret i at finde mere ud hvordan man fik mere ud af rejserne ved at lære om de forskellige bonusprogrammer for fly, hotel, kreditkort og billeje i detaljer.
Ved de mange rejser igennem årerne er erfaringerne kommet til hvordan man laver et mileage run, bliver opgraderet eller på bedst mulige måde sikre sig status ved de rigtige selskaber. Dette har givet mange oplevelser i både Europa, Nordamerika og Asien som andre kan drage nytte af.
Skriv et svar