Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Vi har tidligere skrevet om, at Joon vil lukke og for det meste gå op i Air France. Alt tyder på, at den sidste flyvning bliver i juni 2019.
Ideen bag Joon som nyt flyselskab var, at fokusere på millenials. Flyvene blev udstyret med en moderne udseende kabine og kabinebesætningen blev klædt i uformelle uniforme, som skulle passe til målgruppen. På den anden side var det et middel til at lægge pres på de forskellige ansættelsesvilkår under dække af et nyt flyselskab, i stedet for moderselskabet Air France.
Ifølge RoutesOnline vil de sidste flyvninger blive udført i juni, før de overtages af Air France.
Joon flyver for sidste gang i juni
Joon flyver fra Paris Charles de Gaulle (CDG) til forskellige destinationer i verden. Flyselskabet vil udføre de sidste ture til de forskellige destinationer fra CDG på følgende datoer:
- Istanbul den 29. marts 2019
- Napoli den 30. marts 2019
- Bergen den 31. marts 2019
- Manchester den 31. marts 2019, men vil ikke skifte til Air France
- Fortaleza den 25. juni 2019
- Kairo den 25. juni 2019
- Mumbai den 25. juni 2019
- Stockholm den 26. juni 2019
- Rom den 26. juni 2019
- Quito den 26. juni 2019
- Prag den 26. juni 2019
- Porto den 26. juni 2019
- Oslo den 26. juni 2019
- Madrid den 26. juni 2019
- Lissabon den 26. juni 2019
- Budapest den 26. juni 2019
- Berlin Tegel den 26. juni 2019
- Barcelona den 26. juni 2019
- Cape Town den 27. juni 2019
- Sint Maarten den 28. juni 2019
Den sidste flyvning vil derfor blive udført fra Sint Maarten mod Paris Charles de Gaulle. Selvfølgelig kan overstående datoerne stadig ændre sig, men det giver en god indikation. Som du kan se, udføres de sidste flyvninger i slutningen af juni, men en række destinationer stopper også meget tidligere. Indtil da kan du møde en blanding af fly og kabinepersonale fra Air France og Joon på disse ruter. En række destinationer gennemføres allerede i fællesskab, allerede inden Joon stopper. Flyene fra datterselskabet overføres tilbage til Air France, som dermed modtager i alt fire Airbus A330-300, fire A321 og syv A320 fly. Der kan dog gå et rum tid, før alle fly er malet om er blevet udstyret med en standard Air France indretning.
Denne artikel er baseret på en artikel oprindeligt skrevet af Kilian fra vores søsterside Insideflyer.nl.
Skriv et svar