Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Kampen om kunderne er hårdt i flybranchen. KLM tager nu utraditionelle metoder i brug. KLM Flight Upgrader er en virtual reality app, hvor du får oplevelsen af at rejse med et full-service selskab, selvom du rejser med et lavprisselskab.
De traditionelle flyselskaber, som SAS og KLM, er under hårdt press fra lavprisselskaberne. Indenfor Europa er de mest kendte Ryanair og EasyJet. Også på de lange ruter vinder selskaber som Norwegian og WOW Air større og større markedsandel. For at minde passagerene om hvad du får for et “all inclusive flying” billet hos KLM, har selskabet udviklet en special app til iOS og Android. Ideen bag Flight Upgrader er at passagerer, der flyver med et lavprisselskab, kan starte app’en ombord og flyve med KLM i virtual reality. Billederne fremhæver at det hollandske selskab tilbyder et underholdningssystem ombord, aviser og tidsskrifter i KLM Media App, og ikke mindst inkluderer gratis mad- og drikkevarer. Også deres “caring crew” bliver udtrykkeligt præsenteret. Det er også muligt at bruge Flight Upgrader i en webbrowser.
Service hos KLM
Kampagnen er primært rettet mod det amerikanske marked. Måske et tegn på at de frygter interkontinentale budgetselskaber? På den anden side forståelig nok. Flyselskabet adskiller sig ikke ret meget fra lavprisselskaberne på de korte flyvninger indenfor Europa. Bagagen er ikke længere inkluderet i de billigste billetter, og selvom KLM er et af de få selskaber tilbage der stadig tilbyder gratis mad- og drikkevarer indenfor Europa, så er der også der kraftigt skåret ned. Det kan dog ikke undgås at kampagnen rykker lidt i smilebåndene.
Denne artikel er oprindeligt skrevet af The Flying Dutchboy fra vores søsterside Insideflyer.nl
Skriv et svar