Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Efter et døgns forsinkelse ankom KLM’s første Boeing 787-10 Dreamliner søndag til Amsterdam. Det er samtidig også den første som bliver leveret til et europæiske flyselskab. Kom med indenfor og se den helt nye Business Class kabine.
Vi kan nu som de første fremvise hvordan den helt nye kabine ser ud på KLM’s første Boeing 787-10 Dreamliner. Den har netop fået en ny og forbedret Business Class kabine som en af de væsentlige ændringer.
Der er 3 klasser ombord på dette og de kommende 3 Boeing 787-10 Dreamliner, der forventes at blive leveret i år (september, oktober og december). De 3 klasser er:
- World Business Class
- Economy Comfort
- Economy
World Business Class
Det helt nye er at Business Class kabinen er helt ny og med nye sæder og konfiguration. Tidligere har det været 2-2-2, men i den nye Boeing 787-10 Dreamliner (og Boeing 787-9 Dreamliner), så er det den såkaldte konfiguration af typen “reverse herringbone” der bruges. Det er godt at se at de endelig lavet det om, således det er i en 1-2-1 konfiguration. Dermed får alle direkte adgang til gangen og meget mere privatliv. Dermed bliver det spændende at se hvordan fly, af typen Boeing 777, i fremtiden vil have af konfiguration.
Det er sædeproducenten JAMCO (fra Japan), der har fået opgaven at levere de nye sæder. Sædemodellen hedder Venture og KLM er lanceringskunde på dette sæde.
Sæderne er 21 tommer (53,3 cm) brede og de måler hele 198 cm når de er langt ned som full flat seng.
Underholdningssystemet er af typen Panasonic eX3 og har 18’’ skærm. Der er selvfølgelig også udtag til USB og strøm ved hvert sæde.
Til forskel fra KLM’s Boein 787-9 Dreamliner, så er skabet byttet ud med en hylde og der er kommet en tre-punkts sele. Der er også kommet en “Do Not Disturb” lampe for at give yderlige privatliv.
For midtersæderne sidder du vinklet og derfor kan det være lidt sværere at tale sammen om du rejser to sammen. Rejser du alene giver dette også en vis mulighed for privatliv under rejsen.
Der er til alle midtersæder en justerbar “divider” til brug for eventuel afskærmning.
Den nye World Business Class er en klar forbedring og vi glæder os meget til at prøve den og komme med en anmeldelse.
Economy og Economy Comfort
Economy (og Economy Comfort) får også et nyt sæde af typenh Recaro 3710.
Økonomiklassen har konfiguratioen 3-3-3m hvilket er helt normalt for denne flytype.
Der er i Economy Comfort en sædeafstand på 35 tommer og for Economy er den på 31 tommer. Economy Comfort er derfor ikke at sammenligne med for eksempel SAS Plus eller Lufthansas Premium Economy, som er en anden type sæde. Economy Comfort er samme sæde som Economy – blot med mere afstand til benene.
Der er også USB stik til hvert sæde og underholdningssystemet har en 10″ skærm.
Du kan finde flere informationer om KLM’s nye flymodel i dette faktaark:
Foto: KLM
[…] Flyet har fået navnet Oranjebloesem (orange blomst) og registrering PH-BKA. Boeing 787-10 er den største udgave af Dreamliner famlien. Det er den første, som KLM modtager, men der kommer flere til allerede i år. KLM selv forventer at kunne modtage disse i september, oktober og december. Vi har bragt billeder fra modtagelsen her. […]