Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Lufthansa ændre strategien for datterselskabet Eurowings. Fremover skal langdistance ruterne flyves af et nyt datterselskab.
For kun få måneder siden annoncerede Lufthansa at dets datterselskab Eurowings ville udvide selskabets aktiviteter fra knudepunkterne i Frankfurt og München. Planen var, at Eurowings skulle begynde at flyve til forskellige destinationer i Caribien og i USA. Dette var en klar ændring, da Lufthansa i i årevis har sagt, at Eurowings med hovedsæde i Düsseldorf kun skulle tage sig af regionale ruter og ikke være aktiv i Lufthansa store knudepunkter (Frankfurt og München)
Ingen langdistanceflyvninger
Det tyske magasin Wirtschaftswoche rapporterer, at der nu igen er kommet kontra-ordre. Fra 2020 sker der væsentlige ændringer. Fremover vil selskabet Eurowings slet ikke have langdistance ruter.
Dette er noget af en nyhed, da Lufthansa for blot et par måneder siden annoncerede forskellige nye Eurowings-destinationer fra Frankfurt i München, såsom Phoenix i Arizona, Orlando, Anchorage i Alaska og Las Vegas. Det er nu klart, at i 2020 introducerer Lufthansa et nyt brand til billige langdistanceflyvninger. Hvad det nye brand kommer til at hedde, vides endnu ikke.
Forbilledet: Edelweiss Air
Lufthansas forbillede siges at være SWISS datterselskab, Edelweiss Air, datterselskabet SWISS, der er specialiseret i langdistanceflyvninger til lavpris. Ifølge Wirtschaftswoche bruger Lufthansa arbejdstitlen “Purple Moon” for det nye datterselskab. Men internt kaldes projektet også “Edelwings”. Fremtiden vil vise, i hvilket omfang det vil lykkes Lufthansa at få success med et tilpasset Edelweiss-koncept på det tyske marked.
Denne artikel er oversat og lettere bearbejdet. Den er oprindelig publiceret på vores tyske søsterside.
Forsidefoto: © Eurowings
Skriv et svar