Michelin restaurant fortsætter samarbejde med flyselskab

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Singapore Airlines og den to-stjernede Michelin restaurant AOC fortsætter deres samarbejde og lancerer til marts en forårsmenu. Vi har været forbi lufthavnen og smage på menuen. Se hvad vi syntes om den og hvad der venter passagerne der flyver i Business Class.

Partnerskabet mellem Singapore Airlines og AOC bygger på en fælles dedikation til at levere helstøbte gæsteoplevelser, kulinarisk ekspertise og ophøjede madoplevelser. Med lanceringen af AOC’s første menu til Singapore Airlines i sommers har parterne sat nye standarder for flymad.

Sådan så den første forret ud i Singapore Airlines og AOC i samarbejdet. Foto: Henrik Olsen

Menu version 2.0

Menuen som igen er designet af Søren Selin, AOC’s erfarne køkkenchef, har igen krævet nytænkning og mange tilpasninger for at lave mad på Michelin niveau om til mad der bliver genopvarmet og serveret i et fly i 11 kilometers højde.

Det er Gate Gourmet som reelt laver maden og bringer det ud til flyet i København. Det er derfor deres hold af dygtige kokke og medarbejdere som får det til at blive til virkelighed.

Casper Vedel fra Gate Gourmet fortæller hvordan de får Michelin-mad til at blive til flymad. Foto: Henrik Olsen

Den 1. marts er parterne klar med en ny sæsonbestemt menu fra AOC – en forårsmenu bestående af to retter: 

  • Forret: Kammusling med glaskål, peberrod og dild
  • Hovedret: Lammeculotte med hjertesalat, morkelsauce og forårsurter
Forretten er en kammusling med glaskål, peberrod og dild. Foto: Henrik Olsen
Hovedretten er “påskelam” (culotte) med hjertesalat; morkelsauce og forårsurter. Foto: Henrik Olsen

Retterne ikke helt færdige endnu og efter dagens event havde vi mulighed for at komme med nogle ideer til både Søren Selin og til Casper Vedel, der er Executive Chef i Gate Gourmet. En af forslagene vi fra InsideFlyer kom med til hovedretten, var at fjerne fedtlaget på toppen af culotten for at gøre det nemmere at skære igennem, samt at dele hjertesalatten på langs.

Jagdish Bhojwani, General Manager for Singapore Airlines i Norden. Foto: Henrik Olsen

Vores passagerer forventer en rejseoplevelse ud over det sædvanlige, når de går om bord på vores fly. Som verdens mest prisvindende flyselskab er kundetilfredshed altid en topprioritet for os. AOC’s sommermenu satte nye standarder og høstede enestående feedback og ros fra vores kunder. Nu glæder jeg mig til, at vores passagerer smager den nye forårsmenu og til at give dem endnu en lokal madoplevelse i absolut topklasse.

Jagdish Bhojwani, General Manager for Singapore Airlines i Norden.

Søren Selin understreger, at han med menuen har haft fokus på at bibeholde AOC’s kendetegn og samtidig søgt at få lidt mere enkelhed ind over retterne, så menuen kan eksekveres på højt niveau.  

Søren Selin, køkkenchef på AOC. Foto: Henrik Olsen

De to nye retter til Singapore Airlines er mit take på en sand forårsmenu. For mig er fokus altid på sæson og lokale råvarer, æstetik, tilberedning og god smag. Når vi zoomer ind på de måneder menuen er i luften, er retterne kommet til mig. Kammusling, glaskål, lam, salat og forårsurter, der kan få lov at ændre sig lidt i løbet af forårsmånederne. Der har som sidst været en del justeringer, det er uundgåeligt, og denne gang har jeg tænkt en smule mere i enkelhed for at gøre det nemmere at eksekvere menuen på et højt niveau, som både vi og Singapore Airlines er garanter for.

Søren Selin, køkkenchef på AOC.   



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et Svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *