Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Norwegian opdaterer og moderniserer sin visuelle profil og det velkendte logo for første gang siden etableringen af selskabet i 2002.
Norwegians logo og brand er både meget velkendt og værdsat, og det er vi meget stolte af. Selv om vi nu fornyer os, lover vi, at vores kunder fortsat vil genkende os. Efter mere end 20 år er en modernisering på sin plads, og dette giver Norwegian et mere moderne, varmere og tydeligere udtryk, som vil følge os trygt ind i de næste 20 år.
Christoffer Sundby, Executive Vice President for marketing og kundeservice i Norwegian.
Vil være Europas mest elskede og pålidelige flyselskab
Norwegian har haft det samme logo siden opstarten i 2002 og har et udtryk og brandnavn, som er yderst veletableret. Udgangspunktet for ændringen er dels et behov for at tilpasse den visuelle profil til nutidens krav og behov i marketing-arbejdet, men også et ønske om tydeligere at vise flyselskabets og brandets personlighed og særpræg. Opgraderingen kommer i kølvandet på selskabets 20-års jubilæum i 2022, hvor Norwegian satte sig for at blive Europas mest elskede og pålidelige flyselskab.
Vores nye visuelle identitet har en rigere farvepalette, et nyt typografisk udtryk og en ny billedstil samt et mere fleksibelt layoutsystem. Vi glæder os til at vise det frem, både internt og eksternt.
Udrulningen vil ikke ske fra den ene dag til den anden. Vi starter med de digitale kanaler og opdaterer derefter gradvist og struktureret i alle kommunikationsområder, på kontorer, i lufthavne og i selve flyene. Gammelt og nyt kan sagtens leve side om side i en periode. I begyndelsen af marts vil den nye visuelle profil og det nye logo for første gang være synligt i vores egne og eksterne medier.
Camilla Aspen, kreativ direktør i Norwegian
Den nye visuelle profil er udviklet af Norwegians marketingafdeling under ledelse af marketingchef Eirik Bryn sammen med det norske designbureau TRY Design.
På for eksempel Norwegian app’en, så vil du se dette logo:
Foto: Norwegian / PR
Skriv et svar