United Airlines ændrer MileagePlus til at være omsætningsbaseret

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

United Airlines ændrer nu sit medlemsprogram MileagePlus til at være omsætningsbaseret. Det har været på rygte plan længe og i går kom United Airlines endelig med offentliggørelsen, at de fra 2015 ændrer deres medlemsprogram MileagePlus til at være et omsætningsbaseret bonusprogram fra i dag hvor det er baseret på antallet af miles man har fløjet.

Det som er det interessante i dette er at United stort set har kopieret hvad Delta lavede i februar i år som vi her på Bonusfeber skrev om. Der er ikke mange forskelle i selve hovedsetuppet. Derfor forudser vi også at American Airlines vil gå ned af samme vej således programmerne er “ens”. Det som så er det store spørgsmål er om de Europæiske flyselskaber følger med, og i så fald hvilket der er det første.

De faktisk ændringer sker per 1. marts 2015 og der vil være bonus hvis man har elite status i programmet. Derfor ser optjeningen ud som følger:

Det totale antal miles optjent for en United billet er baseret på følges levels:

  • MileagePlus Basic members – optjener 5 miles per dollar brugt
  • MileagePlus Premier Silver members – optjener 7 miles per dollar brugt
  • MileagePlus Premier Gold members – optjener 8 miles per dollar brugt
  • MileagePlus Premier Platinum Medallion members – optjener 9 miles per dollar brugt
  • MileagePlus Premier 1K members – optjener 11 miles per dollar brugt
United Airlines - MileagePlus bliver omsætningsbaseret i stedet for miles
United Airlines – MileagePlus bliver omsætningsbaseret i stedet for miles

 

Her på Bonusfeber mener vi at dette er starten på en større ændring for bonusprogrammerne, og det vil betyde, at nogle ting bliver mere besværligt eller dyrere at opnå. Hvis man for eksempel er afhængig af at lave et par mileage runs (forklaring her), så vil det blive dyrere i fremtiden, da optjeningen nu er baseret på hvilken type billet man købe set ud for prisen.

Der vil derfor være en minimumsgrænse der simpelthen gør at man “taber” miles og bruger for mange penge per optjent mile. Som det ser ud med Delta og nu med United ligger dette tal for en oversøisk billet på mellem dkk 5.000-6.000,- og dermed vil alle de billige økonomibilletter reelt være et dårligt valg hvis man forsøger at optjene miles nok til et givent medlemsniveau.

Vi følger sagen nærmere og når der er mere klarhed over tingnene eller andre flyselskaber får samme ide så kommer der en opdatering. I mellemtiden stil gerne spørgsmål eller kom med en kommentar i kommentarfeltet herunder artiklen.

 



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Kommentarer

  1. AndersB siger

    En interessant historisk sak er at Braathens SAFE i sin tid (1994?) hadde revenuebased opptjening, 1 wings-point for hver krone billetten kostet (inkl. skatter/avgifter). Det var jo før man hadde særlige skatter å snakke om og før folk var grepet av bonusfeber.

    • Henrik Olsen siger

      Spændende information. Og reelt er der jo allerede Norwegian som har dette i deres program også. Så det findes allerede men ikke i den størrelse som vi nu ser med Delta og United. Og så senere med American Airlines.

  2. Alexander Nielsen siger

    Bemærk at elite qualifying miles optjeningen forbliver på samme måde, men det kun er Award-miles der ændres.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *