Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
For nogle uger siden trådte en ny prisstruktur i kraft hos KLM og Air France. Her på InsideFlyer beskrev vi de nye priser for en måned siden. Der sker dog også ændringer i den procentvise optjening af Flying Blue miles, både til award og level miles, som bliver tildelt på flyvninger i Europa og det nordlige Afrika. Alle priskategorier vil stadig give point, men Standard og Flex priser (som man altid kan tilkøbe til en merpris) vil give en procentvis bonus.
KLM
Optjeningsskemaet der nu gælder hos KLM ser sådan ud:
Som man kan se, er det minimum antal Flying Blue miles man kan optjene gået ned fra 25% til 20% i G klassen. Den bliver ofte brugt til kampagner. Bonus for Standard (€50) varierer mellem 5 og 50 procentpoint. For Flex er det enda mellem 20 og 100 procentpoint.
Air France
Hos Air France er det endnu mindre overskueligt:
De billigste billetter er er også gået ned til 20%. Derudover er der indført nye optjeningsniveauer på 30, 90, 110, 120 og 130 procent.
Konklusion
Med de billigste billetter behøver du ikke købe en dyrere billet for kun at opnå 5-10% flere miles. Som vi skrev i den tidligere artikel, giver det heller ikke meget mening at købe en højere prisklasse for at kunne tage bagage med. Hvis du (gratis) tilmelder dig som Flying Blue Ivory, er det billigere at tilkøbe bagage separat på en Light billet.
Har du behov for fleksibiliteten af en Flex billet eller skal du på en temmelig lang tur indenfor Europa i en høj prisklasse, kan merprisen for en Standard eller Flex billet være det værd for at nå de ekstra Award- og Level miles.
De nye optjeningsskemaer trådte i kraft fra den 6. december 2016 for alle flyvninger indenfor Europa og det nordlige Afrika.
Denne artikel er oprindeligt skrevet af The Flying Dutchboy fra vores søsterside Insideflyer.nl
Skriv et svar