Test: Lufthansa fra København til Frankfurt i Business Class

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Lufthansa er en af de efterhånden få Europæiske flyselskaber, som har et Business Class produkt på deres kortere Europæiske ruter. Jeg fik en mulighed for at prøve dette i et af deres nyere fly.

Et helt klassisk Business Class produkt er det dog ikke, eftersom sæderne er de samme som i Økonomi delen. Men midtersædet er blokeret, og dette vil jeg hellere have end lidt ekstra benplads. Især når det drejer sig om disse kortere ture på 1-2 timer.

God afstand på første række, men ikke på de andre rækker.
God afstand på første række, men ikke på de andre rækker.

På denne tur kunne jeg ved booking allerede vælge et vinduessæde på række 1. Det var 01F og var derfor i flyets højre side. Række 1 har den fordel at der er ekstra benplads, så det var et ekstra lille plus.

Jeg ankom til Københavns Lufthavn 40 minutter før afgang. Dette var rigeligt, da jeg kunne gå direkte hen og benytte SAS Fast Track og efterfølgende direkte til gaten. Det er en super fordel at kunne benytte Fast Track generelt, da det let kan spare en for 30-45 minutter, som kan bruges til lidt mere tid til arbejde eller med familien.

Straks ude i gaten kunne jeg gå direkte ombord – uden om den generelle kø, da der var reserveret et spor kun til First Class, Business Class og Lufthansas egne statuskunder (Senator og Hon medlemmerne). En lille ting, men positivt at kunne gå ombord når det passer en og ikke skulle stå i gaten inden boarding starter. På den måde får man hurtigt 15-20 minutter ekstra, inden du behøver at være i gaten.

Vel placeret på forreste række (som har ekstra benplads og nyt setup, hvor bordet ikke er i armlænet) var det kun at vente på retmæssig afgang.

Straks efter vi kom op i vores march højde, gik servicen i gang. Først lidt at drikke og så en fin servering. Jeg må sige at der ikke er meget at sætte på den servering. Det er ikke en stort måltid, men smagen er ganske god og det er rigeligt til at stille den lille sult. Der er desuden også et udemærket udvalg af drikkevarer. Dog vinder SAS på deres specialøl fra Mikkeller – noget som andre flyselskaber kunne lære lidt fra.

Vi landede til tiden i forhold til tidstabellen og jeg var hurtigt ude og på vej til Loungen, for at vente på min afgang til New York med Lufthansa’s Boeing 747-8i.

 



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Overblik

Udgivelsesdato

28/08/2015

Pros

- Rigtigt Business Class produkt
- Blokeret midtersæde
- God kvalitet i serveringen
- Stabilt produkt

Cons

- Sædeafstanden er kun god på den første række i hver side
- Isoleret set er det en dyr billet, men i sammenhæng med en oversøisk billet er det god værdi.

Sæde

Mad & Drikke

Service

Value 4 money

Generel Vurdering

Konklusion

Lufthansa har et stabilt produkt. Det er udemærket sæder for kortere afstande. På længere afstande kan man godt føle, at sædet bliver lidt for hårdt.
Det er et af de få tilbageværende Europæiske Business Class produkter og det leverer fin kvalitet i serveringen og personalets service.
Det er ofte en dyrt billet, hvis det ikke er i forbindelse med fx. en oversøisk rejse ud af Frankfurt.

3.1

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *