Test: Lufthansa fra København til Frankfurt i Business Class

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Lufthansa er en af de efterhånden få Europæiske flyselskaber, som har et Business Class produkt på deres kortere Europæiske ruter. Jeg fik en mulighed for at prøve dette i et fly, som var leveret i august 2013 og dermed blot 2 år gammelt.

Et helt klassisk Business Class produkt er det dog ikke eftersom sæderne er de samme som i Økonomi delen. Men midtersædet er blokeret, og dette vil jeg hellere have end lidt ekstra benplads, når det drejer sig om disse kortere ture på 1-2 timer.

Midtersædet er blokeret på Lufthansa Business Class i Europa
Midtersædet er blokeret på Lufthansa Business Class i Europa

På denne tur kunne jeg ved booking allerede vælge et vinduessæde på række 1. Det var 01F og var derfor i flyets højre side. Række 1 har den fordel at der er ekstra benplads, så det var et ekstra lille plus.

Ekstra benplads på første række.
Ekstra benplads på første række.

Jeg ankom til Københavns Lufthavn 40 minutter før afgang. Dette var rigeligt, da jeg kunne gå direkte hen og benytte SAS Fast Track og efterfølgende direkte til gaten. Det er en super fordel at kunne benytte Fast Track generelt, da det let kan spare en for 30-45 minutter, som kan bruges til lidt mere tid til arbejde eller med familien.

Straks ude i gaten kunne jeg gå direkte ombord – uden om den generelle kø, da der var reserveret et spor kun til First Class, Business Class og Lufthansas egne statuskunder (Senator og Hon medlemmerne). En lille ting, men positivt at kunne gå direkte igennem og direkte til flyet. Det giver også muligheden for at blive i loungen lidt længere eller komme sent til gaten, og ikke skulle bekrymre sig over om der er plads til ens baggage.

Vel på plads på min plads på første række kunne jeg følge boarding ske hurtigt og effektivt. Selve fordelen ved første række på de nyere fly er at selve bordet ikke længere er i armlænet, men er sat fast på væggen foran. Dette giver bedre komfort.

This slideshow requires JavaScript.

Vi kom afsted til tiden og var hurtigt oppe i marchhøjden, hvor servicen begyndte.

En af det gode ting ved Lufthansa og deres Business Class, er at der fuld service ombord. Det vil sige at på denne tur til Frankfurt, var der et fint lille koldt måltid klart – udover et ganske godt udvalg af drikkevarer.

Menuen på denne tur til Frankfurt.
Menuen på denne tur til Frankfurt.

Serveringen er på en bakke, hvor helt måltidet er samlet. Der er også et lille menukort, hvor man kan se hvad der er på bakken, samt udvalget af drikkevarer.

Måltidet på denne Lufthansa Business Class flyvning til Frankfurt.
Måltidet på denne Lufthansa Business Class flyvning til Frankfurt.

Det er ofte at serveringen er variationer af tapas. Dette var også gældende på denne tur. Der var en krydret kødbolle af kalvekød og noget tørret oksekød. Dertil lidt grillet grøntsager og Manchego ost.

Lufthansa - København til Frankfurt i Business Class (6)
Lækker dessertchokolade som afslutning af måltidet.

Derudover var der også en dessert bestående af en vanillabuding og et par gode stykker chokolader til.

Da servicen var ovre var der godt 45 minutter til landing. Vi ankom til tiden og uden yderlige forsinkelse. Dette gjorde det let for mig at nå mit næste fly til New York senere på eftermiddagen.

Turen var hvad jeg kunne forvente, og  jeg vil sige at Lufthansa leverede lige over middel på denne tur fra København til Frankfurt.

 



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Overblik

Pros

- Rart med priority boarding
- Godt sæde med blokeret midtersædet
- Fuld service flyselskab
- God smag i måltidet

Cons

- Prisen for en Business Class billet er i den dyre ende, hvis det ikke er i forbindelse med en videre rejse.
- Portionerne er i den lille ende, så forvent ikke et hovedmåltid

Sæde

Mad &

Drikke

Service

Value 4 money

Generel Vurdering

Konklusion

Lufthansa har et solidt og klassisk Business Class produkt og det giver noget som for eksempel SAS ikke kan tilbyde. Et blokeret midtersædet, fuld service på selv denne korte tur til Frankfurt.
Det kan være i den dyre ende, hvis du kun skal rejse på en strækning, men prisen bliver mere rimelig, hvis du skal rejse videre på en langrute ud af Frankfurt.

3.1

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *