Rejsende giver SAS høj bedømmelse i APEX Awards

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Når 500.000 globale flyrejsende skal bedømme SAS, så får de fire ud af fem mulige stjerner. Den samlede flyoplevelse, siddekomforten, kabineservicen og underholdning er nogle af de kategorier, der kunne vurderes af de rejsende. Bag prisen er non-profit medlemsorganisationen APEX, Airline Passenger Experience Association

Gustaf Öholm, Head of Onboard Product and Services, hos SAS udtaler:

For os er flyet så meget mere end transport fra A til B. Det er en del af rejsen uanset hvor vi er på vej hen og hvorfor. Udmærkelsen er en anerkendelse, som viser at vores fokus på rejseoplevelsen var rigtig. Satsningen på den nye kabine og vores nye mad- og drikkesortiment  ”New Nordic by SAS”, hvor den nordiske madfilosofi, den lokale oprindelse og sæsonens råvarer er centrale, er nogle af de satsninger vi har gennemført i den sidste tid.

APEX er en non-profit medlemsorganosation, der arbejder for løbende at forbedre de flyrejsendes oplevelse. En del af ambitionen er at få de rejsende til give sit syn på flyselskabernes præstation.  For at løse opgaven har APEX hyret en uafhængig platform til personlig rejseplanlægning, TripIt. Ratingen, som kaldes Official Airline Ratings™, blev foretaget mellem den 24. oktober 2016 og den 31. juli 2017. Klassificeringen bygger på verificeret feedback, hvor rejsende og anmeldelser valideres med bekræftede rejseplaner og geo-lokationer på mobile enheder.

SAS var et ud af 470 flyselskaber som blev bedømt og det var kun få, som nåede toppen. 15 procent af flyselskaberne i hele verden fik et tilstrækkeligt stort antal stemmer for at opnå fire stjerner. 12 procent opnåede en status med fem stjerner. Flyselskaberne inddeles i Global Airlines, Major Regional Airlines og Low cost Carriers.

Foto: Peter Lawrance

Diplomet Four STAR Global Airline status by The Official Airline Ratings™, blev delt ud på APEX-messen I Long Beach den 25. September. SAS sigter efter at få fem stjerner næste år og opfordrer alle rejsende til at bedømme sine flyoplevelser til TripIt.

For yderligere information om APEX 2018: https://apex.aero/ratings2018/winners

Oprindelig skrevet af Henrik Olsen til vore søstersite  insideflyer.NO..

 



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *