Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
SAS topper den globale liste som verdens mest punktlige flyselskab for april 2025 – en milepæl i selskabets igangværende transformation og et tydeligt bevis på den store indsats fra medarbejderne over hele organisationen.
Ifølge den nyeste rapport fra Cirium, en førende aktør inden for luftfartsanalyse, opnåede SAS en imponerende rettidig ankomstprocent på 88,32 procent. Det understreger flyselskabets stærke fokus på at bringe passagererne sikkert og præcist frem til deres destinationer.
Lige efter SAS finder man Aeromexico og Saudia – hvilket betyder, at hele april-podiet blev domineret af medlemmer af SkyTeam-alliancen. Samme mønster blev set i marts, hvor SkyTeam også besatte de tre øverste placeringer.
Dette er et utroligt stolt øjeblik for alle os i SAS. At blive anerkendt som verdens mest punktlige flyselskab – trods udfordringer som hårdt vejr og et benhårdt marked – viser den dedikation og professionalisme, vores medarbejdere udviser hver eneste dag. Det bekræfter, hvor langt vi er kommet, og at vores fokus på driftssikkerhed skaber værdi for vores kunder.
Anko van der Werff, koncernchef og administrerende direktør i SAS.
Ny energi og ny retning
Anerkendelsen kommer på et tidspunkt, hvor SAS har afsluttet sin omfattende omstrukturering og nu er fuldgyldigt medlem af SkyTeam. Flyselskabet går dermed ind i en ny fase, hvor det bliver mere smidigt, robust og målrettet i forhold til at imødekomme rejsendes behov i en foranderlig verden.
Jason Mahoney, Executive Vice President og Chief Operating Officer, tilføjer:
Denne præstation er resultatet af konsekvent og målrettet arbejde fra hele organisationen – lige fra planlægning og ground handling til kabinebesætninger og supportfunktioner. At blive nummer ét i verden på rettidighed er ikke tilfældigt; det skyldes tværgående samarbejde, stærk eksekvering og en fælles ambition om skandinavisk kvalitet.
Jason Mahoney, Executive Vice President og Chief Operating Officer
Et comeback med resultater
Punktlighed har altid været en central målsætning for SAS, og i de seneste år har selskabet iværksat en fornyet indsats for at løfte præstationerne yderligere. Det inkluderer bedre brug af data, daglige driftsmøder og styrket ansvarsfølelse på tværs af afdelinger.
Resultaterne taler for sig selv. SAS har foretaget en markant vending. Fra august til november 2024 lå vi konsekvent i top 2 blandt Europas store selskaber og sluttede året som nr. 3 i Europa og nr. 9 globalt. Nu er vi nummer ét i verden – det bekræfter, at vores indsats virker og skaber resultater i verdensklasse.
Mike Malik, Chief Marketing Officer hos Cirium.
Foto: Scandinavian Airlines CRJ-900LR (EI-FPS) i Copenhagen Kastrup Airport (CPH) (BongoPlanes)






Skriv et svar