Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
SAS “Erik Viking med helt ny kabine præsenteret i København i dag. Det var den helt nymalede “Erik Viking”, som er en Airbus A330, SAS havde haft i Zürich for at være klar til dagens presseevent i en hangar i Københavns Lufthavn. Allerede i morgen skal “Erik Viking” på sin første flyvetur med passagerer, når turen går hen over Atlanterhavet mod New York som rute SK909.
Der har i de sidste måneder været stor spænding omkring dagen i dag. Som nævnt havde flyet tilbragt de sidste par måneder i Zürich for at gennemgå et såkaldt “C8 check”, og samtidigt få indsat det helt nye kabinedesign. SAS har brugt dette til at være meget aktiv på Twitter ved at give flyet sin helt egen Twitter konto (@SAS_Viking). Desuden har det nye SAS Magasin “Scandinavian Traveler” også vist en række videoer af hvad der skete i Zürich.
Det var med spænding at træde ind i SAS hangaren her til eftermiddag. En række SAS ansatte mødte os og flere Air Stewards serverede Henriot Champagne, som SAS ekslusivt tilbyder sine rejsende på SAS Business Class. Deltagerne i dag var en god blanding af journalister, specieltinviterede gæster og SAS ansatte.
Efter en kortere periode indtil alle var på plads stillede SAS CEO’en Rickard Gustafson op på scenen og ønskede os alle velkommen. Det var en tydeligt stolt CEO, som nævnte at denne nye satsning på en ny kabinopgradering, virkelig tager SAS op til nye højder. Han sluttede at det ville gøre SAS i stand til at konkurrere i toppen af langrute markedet.
Efterfølgende var det SAS’s Norske chef for salg og marketing, Eivind Roald, som præsenterede den nye kabine. Han gjorde det også klart at det var en stor og vigtig dag for ham og SAS.
Efter talerne var tiden kommet til at præsentere “hovedpersonen”. Tæppet faldt og vi kunne se “Erik Viking” for første gang.
Nu var tiden kommet til at vi kunne komme ind og se det nye kabinedesign på tætteste hold. Alle havde fået et boarding kort og SAS oplyste at dem med en SK909 afgang til New York startede.
Og ja – jeg var så heldig at havde fået udleveret et boarding kort med netop SK909 som afgang. Så jeg var blandt de første ombord.
Vi startede med at komme ind via flyets bagerste dør til venstre. Så gik turen op igennem bagerste galley og igennem SAS Go.
Man taler ofte om lugten af “ny bil” – i dag er det bestemt lugten af “ny fly” der var i fokus.
Jeg fik prøvesat et par af stolene i SAS Go, og jeg blev positivt overrasket. Sæderyggen gik ganske langt tilbage, sammen med at selve sædet “glider” fremad. Dette giver en god støtte til lårerne og noget jeg tror bliver godt på en lang rejse. Selve kvaliteten så solid ud og de nye grålige farvetoner giver en god ro i kabinen.
Så var turen kommet til at kigge på SAS Plus kabinen.
Helt fremme i næsen af “Erik Viking” på rækkerne 1-8, befinder sig højdepunktet. Dette er SAS Business Class kabinen, som mange har ventet lang tid på. Det er også her at ændringerne er størst. SAS går nu fra en uddateret og gammel business class til at komme helt frem i toppen af hvad der tilbydes ud af Europa. Dette er på indretning og også komforten. Det ses tydeligt ved at SAS går fra at man sidder 2-2-2 til nu at sidde 1-2-1, hvor alle dermed har direkte adgang til gangen. Dette er en lille revolution af SAS i forhold til det tidligere kabinedesign.
Så var turen færdig og på vejen ud kunne man se en af de mange små nye detaljer som SAS har gjort. Det har sat deres logo på wingletten.
Tilbage i hangaren var der mulgihed for mere mad og drikke, mens de andre hold gik ombord.
Alt i alt var dette et fint arrangement som SAS fik afholdt. “Erik Viking” blev arrangementets midtpunkt og rammerne omkring gjorde det til en fest. Alle SAS ansatte som jeg talte med var utroligt stolte af dette nye design og så frem til at det kunne bringe SAS et stort skridt videre. Det viser forsat at SAS er et flyselsakb man kan og skal regne med.
Det var mod slutningen af arrangementet muligt at tage endnu et kig i kabinen. Dette tog jeg selvfølgelig i mod.
Tusind tak for et godt arrangement denne eftermiddag i København til SAS. Denne kabineopgradering vil gøre alle glade og være med til at sikre et stærkt selskab i Skandinavien i mange år fremover. Det er noget vi alle kan være stolte af.
Artiklen er oprindeligt lavet af Bonusfeber.no (forfatter: Cecilie)
[…] […]