SAS har netop modtaget den femte Airbus A350

SAS Airbus A350 - SE-RSB

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

SAS har netop i dag haft deres femte Airbus A350 på den såkaldte “Customer Acceptance Flight”. Den blev godkendt og om få dage skal den flyves til København.

Du kan se den rute som SAS tog deres nyeste Airbus A350 ud på i dag herunder (eller via dette link):

Customer Acceptance Flight for den femte SAS A350. Kilde: ADSBExchange.com

Flyet har serienummeret MSN-484 og dermed er der snart leveret 500 Airbus A350’ere. SAS har givet flyet registreringsnummeret SE-RSE og navnet Ingeborg Viking.

SAS har indtil videre bestilt i alt 8 fly af denne flytype.

De andre navne på de allerede leverede fly er:

  • SE-RSA Ingegerd Viking
  • SE-RSB Hagbard Viking
  • SE-RSC Orvar Odd Viking
  • SE-RSD Halvard Viking
  • SE-RSE Ingeborg Viking



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Kommentarer

  1. Frank siger

    Maskinen har netop fortaget endnu en CAF (Customer Acceptance Flight), så i var vist lidt for hurtige med jeres nyhed om at SAS havde godkendt maskinen.

    Den seneste CAF var relativ kort og de nåede kun op i 35.000 fod. Normalt går de altid op i 43-45.000 fod under CAF flyvningerne, også selvom det er anden eller trejde CAF. Jeg vil derfor ikke blive overrasket hvis vi ser en trejde CAF inden for et par dage.

    • Henrik Olsen Henrik Olsen siger

      Hej Frank,
      Ja – selvom flyvningen var markeret som Customer Acceptance Flight, så har du helt ret 🙂 Der var igen i går en kortere tur på kun 43 minutter og det viser jo nok at SAS ikke er helt tilfredse endnu. Så lad os se om ikke der kommer en tredje flyvning, som du selv nævner, men først Customer Acceptance Flight var de oppe i 43.000 fod.
      Hilsen
      InsideFlyer

  2. Frank siger

    Selvom flyvning d. 17/3 ikke endte med at SAS aksepterede flyet, så var det en CAF. Hvorvidt en flyvning er en CAF eller ej, bliver afgjort inden takeoff, ikke efter. Boards som AIBfamily m.m. får dog ofte først informationer om hvorvidt der er tale om en CAF eller ej, når flyet er landet. Derfor se man ofte at flyvninger først time eller dage efter landing bliver noteret som CAF.

    SE-RSD måtte gennem 2 CAF før SAS aksepterede flyet, og det først 4 dage efter den sidste CAF. Anden CAF var også en kort flyvning (50min.), men de var oppe i mere end 40.000 fod i mere end 10 min. på denne flyvning.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *