Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Nedgang i trafikken og rutelukninger. Det er normalt noget man forbinder ganske godt med Tirstrup Lufthavn, nær Aarhus. Nu kan der dog midlertidigt skimtes lidt lys for enden af tunnelen for lufthavnen på Djursland.
Aarhus: Nu er der lidt lys for enden af tunnelen, som de senere par år nærmest kun har oplevet rutelukninger, og nedgang i frekvenser. SAS, har meddelt lufthavnen på Djursland, at selskabet vil indsætte fly af typen Airbus A320Neo på ruten mellem København, og Tirstrup.
Hos Aarhus lufthavn, og SAS har man det seneste stykke tid, set en øget belægning af ruten mellem København og Aarhus, og det er disse faktorer der spiller ind, i valget i at indsætte en fast Airbus A320Neo, med 2 daglige frekvenser.
Det er ikke nyt med Airbus A320Neo fly, på ruten i mellem København og Aarhus. Allerede her i vinterens trafikprogram, flyver SAS med en ugentlig Airbus på søndagens aftenafgang ud af København imod Aarhus. Ligeledes flyves der retur fra Aarhus mandag morgen, med en ugentlig rotation.
Flere sæder, men ikke flere frekvenser
På trods af at SAS vælger at øge belægningen på ruten mellem København og Aarhus, så skal man ikke forvente flere afgange lige foreløbig. I det kommende sommertrafikprogram som starter på søndag, har SAS på trods af øgede belægning, fortsat valgt kun at tilbyde op til 4 daglige rotationer på ruten.
Frekvenser der tilbydes med airbus
De afgange, som SAS i det kommende sommertrafikprogram, har valgt skal afgå med selskabets Airbus fly er følgende afgange:
Imod København, er der tale om afgangene fra Tirstrup klokken:
- SK1240 med afgang klokken 6.30 ud af Aarhus
- SK1258 med afgang klokken 15.45 ud af Aarhus
Imod Aarhus er der tale om følgende afgange imod Tirstrup:
- SK1257 med afgang fra Kastrup klokken 14.30
- SK1273 med afgang fra Kastrup klokken 23.05
Rutens øvrige afgange, vil fortsat hovedsageligt blive betjent af ATR72 fly fra BRA, på vegne af SAS.
Skriv et Svar