SAS introducerer ‘Flavors by SAS’ – et nyt mad- og drikkekoncept

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Scandinavian Airlines lancerer Flavors by SAS, et nyt mad- og drikkekoncept, der skal tilbyde passagererne et mere varieret og globalt inspireret kulinarisk udvalg. Flavors by SAS lanceres den 1. oktober 2025 og vil få sin debut sammen med den nye Business Class på europæiske ruter og senere blive udvidet til lounger og interkontinentale flyvninger.

Med udgangspunkt i New Nordic by SAS konceptet, som blev introduceret i 2017, markerer Flavors by SAS næste skridt i udviklingen af madoplevelsen ombord.

Hvor New Nordic fokuserede på skandinaviske specialiteter med et moderne twist, bringer Flavors by SAS et bredere og mere globalt perspektiv – med større variation, forbedret præsentation og internationale kulinariske påvirkninger, der er tilpasset nutidens SAS-rejsende.


Tyrkiet

Det nuværende mad- og drikkekoncept har tjent passagererne i otte år, og i takt med at kundernes præferencer ændrer sig, må SAS’ madoplevelse ombord også følge med.

Vi prøvede en af de nye SAS serveringer på vores test tur i den nye SAS Business Class. Der kan du se mere om hvad SAS bringer med i luften fra oktober.

Mens SAS altid har handlet om at bringe Skandinavien ud i verden, handler dette nye koncept, Flavors by SAS, om at bringe verden til Skandinavien, med stærke og mangfoldige smagsindtryk inspireret af Europa, USA, Asien, Mellemøsten og Middelhavsområdet.

Aron Backström, Vice President Product & Loyalty hos SAS.
Flavors by SAS. Foto: SAS/PR

SAS introducerer også en ny og mere fleksibel tilgang til servering, som skal forbedre variationen i måltider og tilpasse servicen til den enkelte flyvning. Den nye metode gør det nemt at justere måltiderne efter flyvetid, servicebehov og plads ombord – hvilket skaber en mere smidig og premium madoplevelse.

Aron Backström fortsætter:

SAS’ innovative tilgang til servering og et roterende menukoncept sætter en ny standard for måltider ombord og giver et fleksibelt, kundecentreret alternativ til traditionelle statiske menuer. Denne dynamiske model placerer SAS i front, når det gælder innovation og tilpasningsevne inden for mad og drikke i luften.

Aron Backström, Vice President Product & Loyalty hos SAS.


Hovedpunkter i Flavors by SAS konceptet

Flavors by SAS. Foto: SAS/PR
  • Nye menuer – Mere globalt inspirerede retter.
  • Flertrinsmåltider – Forskellige serviceniveauer sikrer, at måltidet passer til flyvningens længde og forhold, fra enkel kurveservice til fulde bakker med varme og kolde retter.
  • Fleksibel serveringstilgang – Giver SAS mulighed for at kombinere forskellige madkomponenter og skabe unikke måltidsbakker med variation og friskhed.
  • Rullende menurotation – Menukortet ændres hyppigt, så selv hyppige rejsende får nye oplevelser.
  • Forbedret præsentation i Business Class – Engangsartikler erstattes med porcelæn, en unik dobbeltvægget porcelænkop, glas og bestik i rustfrit stål for at højne madoplevelsen ombord.


Med det nye madkoncept reducerer SAS madspild, prioriterer lokale råvarer, hvor det er muligt, og mindsker brugen af plastemballage ved at øge brugen af komposterbare og genanvendelige materialer. Et godt eksempel er introduktionen af porcelænsservice – et slidstærkt, genanvendeligt alternativ til engangsartikler.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *