Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Til trods for at det er en ganske lille del af alt den bagage som der transporteres hvert år, der bliver forsinket, så er det altid irriterende at skulle stå i kø for at melde at ens bagage ikke lige dukkede op på bagagebåndet. Nu har SAS lavet en funktion på deres hjemmeside, så du kan ordne det hele online og slippe for køen – i det fleste tilfælde.
Fra i dag, den 10. december 2018, så kan du melde din bagage forsinket eller forsvundet via den nye del af SAS hjemmesiden.
Du kan benytte dig af denne nye online funktion, hvis du rejser med SAS eller SAS er den såkaldte “Operating Airline” eller “Marketing Airline”.
Lige nu sker det via SAS hjemmesiden og ikke i deres app. Men vi forventer at det over tid bliver en funktion inden i app’en.
Her er alle siderne, som du kan anmelde din bagagerapport på:
bags.sas.se
bags.sas.no
bags.sas.dk
bags.flysas.com
Det betyder at du som rejsende ikke længere behøver stå i kø for at få regisreret den såkaldte PIR (Property Irregularity Report). Du skal bruge sådan en PIR til at kunne få din forsikring til at acceptere en udbetaling i henhold til forsikringsbestemmelserne for din rejse-/bagageforsikring.
Du kan udfylde den nye online PIR via din telefon, tablet eller computer. Der er også opstillet selvbetjeningsautomater i bagageområdet (ved SAS Bagagge Service) i de primære SAS lufthavne.
SAS oplyser i deres annoncering af denne funktion, at du kan blive krævet at udfylde en tolderklæring, hvis du vil have bagage skal køres hjem til dig når den ankommer. Derfor kan du i nogen tilfælde ikke slippe helt for at skulle kontakte SAS personalet.
Forsidebillede: Pixabay
Skriv et svar