Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Det er svært at vænne sig til hvad de enkelte billetnavne hedder og står for ved SAS. Nu laves der igen justeringer. Det sker som en del af en generel ensretning på alle billetter inden for Europa og gælder følgende billetnavne:
- SAS Go Light
- SAS Go Smart
- SAS Plus Smart
- SAS Plus Pro
- SAS Plus Full Flex
SAS kalder det for en introduktion af sæsonbilletter, og vil bruge det til at tilbyde billetpriser passende til følgende sæsonperioder:
Lavsæson
- 05NOV19-12DEC19
- 10JAN20-31MAR20
- 06NOV20-10DEC20
Midtersæson
- 13DEC19-09JAN20
- 01APR20-18JUN20
- 21AUG20-05NOV20
- 11DEC20-10JAN21
Højsæson
- 19JUN20-20AUG20
SAS starter salget op for dette fra den 22. august 2019 og det gælder for rejser efter den 5. november 2019. Så du vil kunne søge efter disse sæsonpriser på SAS hjemmesiden.
Det betyder i bund og grund for dig, at du skal være endnu bedre til at gennemskue hvad de enkelte billetnavne indeholder. Ting som bagage og især muligheden for at ændre eller annullere billetten er centralt at være opmærksom på.
Det er måske bare mig, men baseret på denne artikel alene fatter jeg minus af hvad der bliver ændret.
Det er reelt blot at det forsat bliver mere kompleks for kunderne. På den ene side bliver fare basis koderne (den 3-7 karakters kode), ensrettet på tværs, men samtidig laves der sæson opsætning. Så sammen med den løbende unbundling og flere priser med “uden bagage”, så skal du som kunde kigge bedre efter.
Enig – det er ikke store ændringer – men forsat ændringer.
Husk også på at billettypen SAS Go Pro testes i øjeblikket frem til den 15. oktober 2019. Den er en fuld fleksibel Go billet. Den kan bookes på følgende destinatiner: ARN-NCE, CPH-AGP/ GDN/ PRG/ LHR, OSL- CDG/ DUB
Sæson korrigerede priser er da ikke noget nyt. Det har eksisteret siden jeg første gange satte mine ben i en flyver for snart 40 år siden.
At man fremover kan købe full flex eco billetter kan da kun være et plus. Så længe at f.eks. light er uden baggage ligegyldig om man booker Go eller Plus så kan jeg ikke se at det er andet end en fordel for os kunder at man får samme tilvalgs muligheder på begge klasser. Men begynder de at blande billet typerne så f.eks. go light og plus smart er uden baggage, mens go smart er med, så er jeg enig. Så bliver det forvirende.