SAS øger igen frekvensen på langruter

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Tidligere på året annoncerede SAS øget frekvens på ruter til San Francisco og New York. I dag annoncerer de så øget frekvens til Shanghai og Chicago.

SAS vil fra 26. oktober, indføre daglige afgange fra København til Shanghai og fra Stockholm til Chicago. Tidligere havde de to ruter henholdsvis 5 og 6 ugentlige afgange, men nu bliver det muligt at flyve på ruterne hver dag.

Denne frekvensforøgelse er blot en del af en større ekspansionsplan fra SAS, som gerne skulle tage form i øget komfort for de rejsende, og bedre imødekommelse af de rejsenes ønsker til ruter.

SAS har derudover helt nye fly på vej, som vil begynde at blive leveret fra august i år.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Kommentarer

  1. Björn siger

    Väldigt förvirrad artikel. Det finns väl inga rutter som SAS flyger med inhyrda flygmaskiner (och crew)?

    Menar ni leasade flygmaskiner? I så fall är drygt hälften av alla SAS flygmaskiner leasade. Flygplansleasing är helt normalt i industrin och vad har detta med komforten att göra? Komforten beror väl på hur maskinerna ser ut inuti?

    • Peter Krogh Frausing Peter Krogh Frausing siger

      Hej Björn

      Den maskine jeg henviser til, er den indlejede LAN Chile maskine, der opererer på langdistance. Den er kendt for dårlig komfort i forhold til andre SAS maskiner på langruterne.

      Jeg håber det gav svar på din forvirring

      -Peter

  2. Peter F. siger

    Den indlejede såkaldte “LAN Chile maskine” er mig bekendt leaset af SAS for en 6 års periode med det formål at have en reserve/backup-maskine, og som derudover også gør tjeneste i højsæsonen. Maskinen har tidligere været hos LAN Chile, men har intet med dette selskab at gøre længere, bortset fra – som du er inde på – at den fortsat har LAN’s indretning.
    Derudover indlejer SAS kun maskiner, f.eks. fra det portugisiske HiFly, ved længerevarende driftsproblemer med egne maskiner. Jeg er derfor enig med Björn i, at din tekst ikke er helt præcis 😉

    • Peter Krogh Frausing Peter Krogh Frausing siger

      Okay, jeg retter artiklen til – jeg vil dog mene at lease/leje er en bagatel at slå ned på 😉

      • Björn siger

        Det påstods att SAS hyr in flygmaskiner och att det ger sämre komfort. Syftas det på reservmaskinen LN-RKP så har den full flatbeds i business och utmärkta stolar i Go. Plus-biljetter säljs inte på denna. Men detta är en enstaka flygplansindivid av dem alla. Genom att SAS har den UNDVIKS inhyrningar och vi kan flyga själva, som SAS-produkt.

        SAS får 2-3 nya A330E under 2015. 4 st A330 har #sasnewcabin plus att 4st A 340 får den under hösten. Vidare har beslutats att långlinjeflottan ökas med 3 flygmaskiner som det mycket riktigt påstås i artikeln.

        SAS är ett av 2 flygbolag i som installerar världens modernaste långlinjeinteriör så det blir snarare en kraftig höjning av komforten på SAS långlinjer.

        Väldigt bra för passagerarna!

        Mvh Björn

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *