Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
SAS træder ind i SkyTeam den 1. september 2024 og der skal en række aftaler være på plads. En af dem vi ser frem til er med Virgin Atlantic og nu oplyser de at SAS er deres nye codeshare partner på flere ruter.
SAS har tidligere oplyst at de arbejder hårdt på at få så mange aftaler klar med SkyTeam partnere til 1. september 2024 som muligt. I denne omgang oplyste SAS også at der ville være nogle som ikke ville nå at blive klar, men de “vigtigste flyselskaber” ville være det.
Virgin Atlantic har netop oplyst at:
The airline will also partner with fellow SkyTeam members, SAS Scandinavian Airlines and Saudia, on new codeshares, boosting frequent flyer benefits
Og lidt dybere omkring det at optjene og bruge EuroBonus point:
Virgin Atlantic’s Flying Club members will receive instant earning and redeeming opportunities once SAS formally joins SkyTeam on 1 September 2024 and SAS EuroBonus members will be able to earn and redeem their points on Virgin Atlantic.
Dermed kan vi med rimelig sikkerhed sige at det bliver muligt at prøve Virgin Atlantics ret lækre produkt af ved hjælp af EuroBonus point. Vi kan på nuværende ikke sige noget om tilgængeligheden, men et ret spændende mulighed åbner sig.
Juha Jarvinen, som er Chief Commercial Officer i Virgin Atlantic udtaler:
Vi fejrer vores 40 års jubilæum i denne måned og ved at at giver vores kunder flere muligheder så hjælper det på vores fortsatte success.
Vi er glade for at kunne tilbyde codeshare flyvninger med vores kommende SkyTeam partner SAS. Det vil forbedre vores forbindelser i Norden og give bedre fordele for vores frekvente rejsende, som også kan opnå bonusfordele hurtigere.
Vi glæder os til at få flere detaljer om hvilke ruter som bliver mulige fra den 1. september 2024. Virgin Atlantic oplyser at dette vil blive offentliggjort senere.
Men med deres nuværende 32 destinationer i deres ruteprogram, så er det tydeligt at der for mange EuroBonus kunder er nogle ganske attraktive nogle blandt dem. Især på den anden side af Atlanten. Men også Sydafrika og en destiation som Maldiverne.
Da Virgin Atlantic har deres primære base i London Heathrow, så vil det være en rimelig god måde at flyve med dem på, da SAS har mange daglige afgange mellem London Heathrow og København, Stockholm og Oslo.
Hvad der kommer til at kræves for at få adgang til Virgin Atlantic’s Club House lounges må vi også vente med at svare på. Det kan være det kræver at man skal flyve i for eksempel Business Class. Det er ikke sikkert at status i EuroBonus (EBG og EBD) og en rejse i Economy er nok. Men vi afventer dette og skriver så snart vi ved mere.
Foto: Virgin Atlantic Airways A350-1041 (G-VBOB) i Manchester Ringway Airport (MAN) (BongoPlanes)
Skriv et svar