SAS opgraderer til større fly på København – Boston ruten

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

I øjeblikket benytter SAS sig af et Boeing 737 fly fra Privatair på ruten mellem København og Boston. Fra oktober måned vil SAS indsætte et større fly på ruten og øge antallet af sæder med over 50%.

Det er information som InsideFlyer har fået fra SAS, og det vil være med til at standardisere det SAS produkt som kunderne kender. Den Boeing 737, som Privatair benytter har kun plads til 86 rejsende og var det fly, som oprindeligt var brugt på olie-ruten mellem Stavanger og Houston. Da denne rute lukkede ned flyttede SAS flyet over på København til Boston ruten og satte økonomisæder ind i flyet også.

Det er dette Privatair Boeing 737 som SAS nu erstatter med et større Airbus A330 fly på ruten mellem København og Boston.
Fra oktober vil SAS så indsætte et af deres store Airbus A330 fly på ruten. Tidstabellen vil dog ændre sig, da det går fra daglige afgange til 3 ugentlige afgange om vinteren og 4 ugentlige afgange om sommeren.

Der vil ikke blive købt nye fly, så denne ændring vil betyde ændringer i andre ruters tidstabel. Derudover starter SAS også en direkte rute op fra Stockholm og til Miami med en ugentlig afgang. Denne ruter starter op den 29. oktober. Disse to nye langruter med de store Airbus fly, vil betyde at vi kommer til at ske reduceringer på andre ruter med vinterprogrammets opstart i oktober.

Trackbacks & Pingbacks

Kommentarer

  1. E02zar E02zar siger

    Betyder det så at LAN flyet så vil blive opgraderet indvendigt, når der nu står i artiklen "at det vil være med til at standardisere det SAS produkt som kunderne kender" ?

  2. Ulrik Ulrik siger

    E02zarBetyder det så at LAN flyet så vil blive opgraderet indvendigt, når der nu står i artiklen "at det vil være med til at standardisere det SAS produkt som kunderne kender" ?

    Don't count on it 🙂

  3. E02zar E02zar siger

    Claus HeineSAS har lejet dette fly og aftalen ophører. SAS produktet standardiseres, fordi SAS fra oktober vil betjene ruten med et af deres egne A330'ere (der alle har opgraderet kabine).

    SAS har købt LAN flyet. Så i og med det er fast inventar nu, så ville jeg da mene det skulle opgraderes så det var et standard-produkt kunden fik lige meget hvilken langrute de flyver 🙂

  4. Henrik Olsen Henrik Olsen siger

    E02zarBetyder det så at LAN flyet så vil blive opgraderet indvendigt, når der nu står i artiklen "at det vil være med til at standardisere det SAS produkt som kunderne kender" ?

    Dette skift har, som andre har skrevet, intet med at SAS nu vælger at gå fra Privatairs Boeing 737 med gamle "ikke SAS" sæder i og så over til en Airbus A330. Det vil være et af deres normale fly og ikke LAN flyet. Dette er forsat et reservefly som alt efter situationen vil flyve mere eller mindre.

    Så det er en standardisering i og med at Privatair forsvinder.

  5. E02zar E02zar siger

    Jeg er godt klar over privateair ikke har noget med SAS standard at gøre.

    Jeg mente bare at i og med at de nu skal bruge en 330 på denne rute, så tænkte jeg automatisk at LAN flyet ville blive brugt mere på alle langdistance ruter, og dermed større risiko for at flyve med dette. Og derfor syntes jeg bare at det burde opgraderes så det passer med den standard som der står i artiklen.

    Måske har jeg bare ikke formuleret mig ordentligt 🙂

  6. obs obs siger

    E02zarBetyder det så at LAN flyet så vil blive opgraderet indvendigt, når der nu står i artiklen "at det vil være med til at standardisere det SAS produkt som kunderne kender" ?

    Sidste svar jeg fik fra SAS via Facebook for en uge siden var, at LN-RKP ikke bliver renoveret.

    Q: Sådan af nysgerrighed, hvad ville en sådan renovering i givet fald koste?

  7. Henrik Olsen Henrik Olsen siger

    E02zarJeg er godt klar over privateair ikke har noget med SAS standard at gøre.

    Jeg mente bare at i og med at de nu skal bruge en 330 på denne rute, så tænkte jeg automatisk at LAN flyet ville blive brugt mere på alle langdistance ruter, og dermed større risiko for at flyve med dette. Og derfor syntes jeg bare at det burde opgraderes så det passer med den standard som der står i artiklen.

    Måske har jeg bare ikke formuleret mig ordentligt 🙂

    Eller jeg har ikke forstået det ordentligt 🙂

    Hvorom alting er – så vil LAN Chile boksen forsat være en reserveboks. Det betyder også som jeg skriver at der vil komme ruter der vil få færre frekvenser grundet Boston og Miami annonceringen.

  8. Claus Gerstenfeldt Claus Gerstenfeldt siger

    SAS vinterprogram.

    Det lader til der bliver laver godt og grundigt om på afgangene.

    Jeg har booket i vintersæsonen CPH-MIA-CPH men kunne her til morgen se på Myflights appen at mine to fly var annuleret og jeg var blevet ombooket. Ingen besked fra SAS endnu.

    Oprindeligt ud mandag – nu tirsdag
    Oprindeligt hjem fredag – nu hjem fredag via OSL

  9. Henrik Olsen Henrik Olsen siger

    clagerSAS vinterprogram.

    Det lader til der bliver laver godt og grundigt om på afgangene.

    Jeg har booket i vintersæsonen CPH-MIA-CPH men kunne her til morgen se på Myflights appen at mine to fly var annuleret og jeg var blevet ombooket. Ingen besked fra SAS endnu.

    Oprindeligt ud mandag – nu tirsdag
    Oprindeligt hjem fredag – nu hjem fredag via OSL

    Der bliver reduktioner på alle MIA ruterne :-(. Jeg mangler endelig info fra SAS om det. Fik en heads up i går på det.

  10. Henrik Olsen Henrik Olsen siger

    Her er tidsplanen for København – Boston til vinterprogrammet:

    SK927 CPH1250 – 1515BOS 333 147
    SK928 BOS1730 – 0650+1CPH 333 147

  11. Kristian Kristian siger

    men det er vel fordi vi alle vil flyve med TAP til Boston…

    Spøg til side, det er vel bare et dødsstød, ikke at give den rute lidt trafik, ligesom, hvem flyver fra ARN til MIA med en ugenlig frekvens? kan kun være charter…

  12. Henrik Schwert Henrik Schwert siger

    Tja – man undres jo over hvorfor SAS valgte at udskyde leveringen af sin 350'ere det går godt på LH, man tjener penge, og man har tydeligvis mange spændende ruter i skuffen/opgraderinger af eksisterende.
    Hvorfor så udskyde det i 1-2 år??

  13. Kristian Kristian siger

    SchwertTja – man undres jo over hvorfor SAS valgte at udskyde leveringen af sin 350'ere det går godt på LH, man tjener penge, og man har tydeligvis mange spændende ruter i skuffen/opgraderinger af eksisterende.
    Hvorfor så udskyde det i 1-2 år??

    "Kein Logik" tror bare du skal falde op og ned på det, synes personligt, at starte en rute op på MIA med en frekvens på 1 fly om ugen virker overflødigt..

  14. Henrik Schwert Henrik Schwert siger

    Kristian"Kein Logik" tror bare du skal falde op og ned på det, synes personligt, at starte en rute op på MIA med en frekvens på 1 fly om ugen virker overflødigt..

    "Kein Logik – ist Mein Logik" – citat Tante SAS!

  15. T4L T4L siger

    clagerSAS vinterprogram.

    Det lader til der bliver laver godt og grundigt om på afgangene.

    Jeg har booket i vintersæsonen CPH-MIA-CPH men kunne her til morgen se på Myflights appen at mine to fly var annuleret og jeg var blevet ombooket. Ingen besked fra SAS endnu.

    Oprindeligt ud mandag – nu tirsdag
    Oprindeligt hjem fredag – nu hjem fredag via OSL

    Måske kan du så få nogle penge tilbage. Det burde jo alt andet lige være billigere med en mellemlanding fremfor non-stop. 😉

  16. Claus Gerstenfeldt Claus Gerstenfeldt siger

    T4LMåske kan du så få nogle penge tilbage. Det burde jo alt andet lige være billigere med en mellemlanding fremfor non-stop. 😉

    Ja men nu er det en EF på SK plus til 3500kr så der er nok ikke meget at hente

  17. Henrik Schwert Henrik Schwert siger

    clagerJa men nu er det en EF på SK plus til 3500kr så der er nok ikke meget at hente

    Ja, så er der jo grænser hvor megen unødig uro man vil skabe omkring billetten 🙂

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *