SAS skifter terminal i Toronto – tættere på SkyTeam-partnere

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Når du fremover rejser med SAS til eller fra Toronto Pearson International Airport (YYZ), skal du være opmærksom på en vigtig ændring: Fra den 26. oktober 2025 flytter SAS sine operationer fra Terminal 1 til Terminal 3.

Terminalskiftet hænger tæt sammen med SAS’ strategiske skridt ind i SkyTeam-alliancen, som selskabet officielt er blevet en del af. SAS har i årtier været forbundet med Star Alliance, men allianceskiftet markerer en ny æra for selskabet – og for passagererne betyder det nye forbindelsesmuligheder og potentielt smidigere rejser.

Bedre forbindelser i Toronto

Terminal 3 i Toronto huser flere af SAS’ nye alliancepartnere, herunder Air France (AF), KLM (KL), WestJet (WS), Delta Air Lines (DL) og Virgin Atlantic (VS).
Det betyder, at transfermulighederne bliver markant mere attraktive:

  • Lettere skift til Europa med AF og KL
  • Gode forbindelser til USA via DL
  • Ingen terminal skifte ved ankomst eller afgang i Toronto
  • Stærke ruter i Canada med WestJet
  • Premium-forbindelser til bl.a. London med Virgin Atlantic

For rejsende giver det både kortere gangafstande, bedre tidstabeller og mulighed for at booke hele rejsen inden for én alliance.

Hvad betyder det for dig som rejsende?

Hvis du tidligere har været vant til at rejse via Toronto med SAS og fortsætte med partnere i Star Alliance (som Air Canada eller United), vil du nu opleve, at den samme fleksibilitet flytter med over til SkyTeam.

Det betyder også at du kommer tættere på gode lounger i Skyteam alliancen.

Dit loyalitetsprogram hos SAS EuroBonus integreres gradvist med SkyTeam, så du fortsat kan optjene og bruge point på rejser med de nye partnere.

Et skridt ind i fremtiden

Terminalskiftet i Toronto er et konkret eksempel på, hvordan SAS’ allianceskifte ændrer rejsestrømmene i praksis. Det er ikke kun et spørgsmål om logoer og partnerskaber på papiret – det handler om at gøre rejseoplevelsen mere sammenhængende og værdifuld for passagererne.

Fra oktober bliver Toronto derfor en af de gateways, hvor man virkelig kan mærke, at SAS nu er blevet en del af SkyTeam.

Foto: Scandinavian Airlines A350-941 (SE-RSD) i Copenhagen Kastrup Airport (CPH) (BongoPlanes)



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *