Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
SAS er kommet i en svær situation og mangler derfor fly i november og december måned. Det skyldes at Xfly har opsagt samarejdet hurtigere end SAS kan starte op med BRA.
Da SAS offentliggjorde at de havde lavet en stor aftale med BRA, så betød det samtidigt at aftalen med Xfly ophøre.
Dette var i sig selv ikke et problem, men Xfly valgte at bruge et klausul i aftalen om at kunne slutte med at flyve for SAS tidligere. Dette betyder at de allerede fra november måned slutter med at flyve for SAS.
Dermed står SAS i et problem, da de ikke har fly nok til at holde deres trafikprogram flyvende og dermed må stoppe nogle ruter i netop november og december måned.
Det er primært ruter, hvor det primært er ATR-fly som bruges, der rammes. Det er denne aftale, som er opsagt ved Xfly.
Fra januar 2025, så vil aftalen med BRA være aktiv og derfor vender SAS tilbage til det planlagte trafikprogram der.
I første omgang er det primært svenske ruter som rammes, da SAS midlertidigt stopper flyvninger på følgende 3 lufthavne i Sverige:
- Sundsvall-Timrå Airport
- Ronneby
- Ängelholm
til SVT fortæller SAS følgende:
Fra den 2. januar 2025, så er vi tilbage med trafik til alle 3 lufthavne igen. Derfra trapper vi gradvist trafikken op igen.
Rikard Steinholtz, presseansvarlig i SAS
Det forventes også fra vores side, at vi kan se ændringer i tidstabellerne på enkelte ruter fra danske lufthavne. Så være opmærksom i de næste uger, hvis du har ruter, som var planlagte til at skulle flyves med Xfly.
Foto: Scandinavian Airlines ATR 72-600 (ES-ATG) i Hamburg Fuhlsbüttel Helmut Schmidt Airport (HAM) (BongoPlanes)
Skriv et svar