Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Var kommerciel luftfart mere glamourøs i gamle dage, og hvordan var stemningen i lufthavnen og ombord på flyene?
Vi har fundet et par ældre SAS reklamefilm frem fra 1959 og 1961. Her får man et indblik i hvordan stemningen var. Vi får også at se en række af SAS fly af typen DC-6, DC-7C, CV-240, CV-440 og overgangen til jet alderen med Caravelle.
Tiden var også anderledes og det kan ses når piloterne skulle briefes om ting såsom vejrforholdene på ruten.
[ot-video type=”youtube” url=”http://youtu.be/ZAVkD9ZW5dU”]
[ot-video type=”youtube” url=”http://youtu.be/-rgQ_NvjLFY”]
Vi antager at det nok er de færreste der har oplevet dette, men vi hører gerne fra alle der har en god historie at fortælle i enten kommentarfeltet herunder denne artikel eller i vores forum ved at klikke her
Kilde: Bonusfeber.no (forfatter: Henning)
Ja, det var tider hvor man kunne gå ud på “fingrene” i Kastrup og vinke ned til passagererne på en Lufthansa Constellation. Pembroke OY-AVA fløj kontrolflyvninger forbi altanen på farbrors lejlighed i Skottegården. Er der bevaret en Caravelle-bus? De var sgu’ smarte! Første flyvetur Karup – København med Metropolitan. Tilbage med Caravelle. Med Flyverhilsen Palle
Hej Palle,
Takker for din besked og ja – tiderne var noget anderledes 🙂
Vi ved ikke om der er nogle Caravelle bevaret – men et sted hvor der er “dele” fra det er http://www.sasmuseet.net/ i Oslo. Der er virkelig mange ting fra glemmebogen.
Hilsen
Henrik Olsen
Det svenske flyvevåben fløj med gamle SAS caraveller: http://www.avrosys.nu/aircraft/Transport/277tp85/277Tp85.htm. Bevaret. Og så var der SAS-busserne: http://www.bushistorisk-selskab.dk/busser/ rul ned til Volvo B655.