Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
InsideFlyer var her til morgen tidligt ude i Københavns Lufthavn. Vi var inviteret med på den første afgang fra København og til Rom. Det er ikke hver dag at der benyttes et wide body fly som Airbus A350’eren er på en europæisk rute fra København og derfor var det virkeligt noget at kigge nærmere på.
Singapore Airlines første flyvning fra København til Rom fandt sted i morges klokken 08:15.
For besætningen er turen også speciel, da de forsætter flyvningen helt til Rom. Inden de kan vende hjem igen, så skal de være 3 dage på hotellet i Rom – uden at forlade deres værelse. Så på samme måde som tidligere i København, laves en “rejseboble” omkring besætningen – istedet for en dag er det så 3 dage. Primært grundet at ruten kun flyves 3 gange om ugen. Skrues der op for frekvensen vil opholdet forkortes.
Lidt specielt gik vi ombord via bagerste dør i flyet. Grunden er at de rejsende fra Singapore skulle igennem immigration i København og derfor var turen til Rom at betragte som en europæisk flyvning. Det var også derfor vi skulle boarde via bus i gate E7 og ikke som normalt med Singapore Airlines i en gate i C området.
For at markere begivenheden taxiede flyet, før afgangen fra Københavns Lufthavn, gennem den traditionelle ’vandportal’.
Indefra flyet så det sådan ud:
Med tre separate kabiner i en konfiguration bestående af 42 lie-flat Business Class-sæder, 24 Premium Economy Class-sæder og 187 rummelige Economy Class-sæder, kunne de rejsende ombord på fly SQ352 nyde godt af den gode service Singapore Airlines tilbyder på deres lange ruter – selv på denne korte flyvning til Rom. Der er således fuld service til alle 3 klasser og det betyder lidt at spise og drikkevarer – dette er med i billetprisen. Det samme gælder for bagage, så dette er endnu et argument for at vælge at købe en billet med Singapore Airlines.
Vi er meget glade for den varme velkomst og respons fra de skandinaviske rejsende, der har taget meget positivt imod vores nye rutetilbud mellem København og Rom. Som altid er alle priser hos Singapore Airlines inklusive 25 kilo indtjekket baggage og måltid ombord. Det betyder, at rejsende uden bekymring kan medbringe de ekstra sandaler eller vandresko og få en dejlig start på deres velfortjente ferie. Forfriskninger og inflight underholdning er naturligvis også inkluderet.
Erwin Widjaja, General Manager Nordics for Singapore Airlines
Der blev holdt en mindre event i gaten inden afgangen og generelt var folk bare glade for at se så mange mennesker som der var med på denne første afgang – noget der tyder på at ruten kan blive en god succes, da den netop tilbyder noget andre flyselskaber ikke gør på en flyvning mellem København og Rom.
Vi værdsætter vores samarbejde gennem mere end 40 år og glæder os over den ekstra fleksibilitet og service, som SIA tilbyder rejsende via vores nordiske hub i her København.
Senior Director of Airline Sales and Route Development, Morten Mortensen, Københavns Lufthavn
Ruten betjenes med en wide body Airbus A350, som er et af de mest miljøvenlige fly på markedet. som også har en ret flot og stilfuld kabine. Et flytype som vi har fløjet med mange gange og som SAS også har investeret i.
Selve kabinen er meget rummelig og det giver en bedre følelse at komme ind i så stort et fly.
Rejsende mellem København og Rom kan som noget nyt på alle Singapore Airlines flyvninger, tilkøbe en frivillig CO2-udligning. Det foregår via en særlig hjemmeside.
I de første seks måneder matcher Singapore Airlines de rejsendes tilkøb. I maj 2021 vedtog Singapore Airliens gruppen en målsætning om nul-udledning af CO2 inden 2050.
En målsætning der skal nås ved konstante investeringer i nye miljøoptimerede flytyper, øget operationel effektivitet og indarbejdelse af nye CO2-besparende teknologier, som fx bæredygtigt flybrændstof samt indkøb af højkvalitets CO2-udligningstaktiviteter.
Vi laver en anmeldelse af vores tur i Business Class i en kommende artikel.
Skriv et svar