Singapore Airlines melder om bedste indtjening i flyselskabets historie

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Pandemien har været ganske hård ved mange af verdens flyselskaber og flere måtte bukke under. Singapore Airlines har netop fremvist et regnskab som viser de er kommet ganske godt over pandemien og melder om den bedste indtjening i flyselskabets 76-årige historie.

Stor efterspørgsel og løbende tilbagevenden til pre-covid niveau, gør at Singapore Airlines i dag har kunnet melde om et ganske fremragende resultat.

Resultatet er at bundlinen i andet halvår af regnskabsåret, som endte i marts måned, sluttede med en net-profit på 11,26 milliarder danske kroner (godt 2,2 milliarder singapore dollars).

Året før måtte Singapore Airlines i samme periode melde om et tab på næste 5 milliarder danske kroner.

Vækst på over 85%

I april måned havde Singapore Airlines næsten 2.7 millioner passagerer (Singapore Airlines havde 1,7 millioner passagerer og Scoot havde 940.000 passagerer), hvilket var på højde med marts måned. Det svarer til en stigning på 85,5% i forhold til samme periode i 2022. Det var også i den måned at Singapore Airlines igen åbnede deres grænser fuldstændigt siden pandemien startede.

Den samlede gruppe havde en load factor på 88,3%. En stigning fra 72,2%.

Onsdag besøger InsideFlyer Singapore Airlines nordiske direktør, Muhammad Raimi, for at høre om hans reaktion på det gode regnskab, samt hvordan han ser fremtiden. Det kan du høre mere om i vores Travel + Loyalty podcast og her på hjemmesiden.

Foto: Henrik Olsen (Singapore Airlines Airbus A350 i Changi lufthavnen)



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *