Singapore Airlines Premium Economy gøres endnu bedre i denne måned

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Singapore Airlines har siden 2015 tilbudt Premium Economy på deres længere ruter. Nu bliver produktet yderligt forbedret på flere områder. Læs med her og se forbedringerne i det allerede ret gode Premium Economy produkt.

InsideFlyer er lige nu i Singapore og er inviteret, som eneste nordiske medie, i lanceringen af en større opgradering af deres Premium Economy produkt. Lanceringen er en anlagt større event med deltagere fra over 20 lande.

Disse forbedringer har været længe undervejs og begyndte før pandemien ramte. Så derfor har det taget længere tid at få det bragt til verden. Det er derfor den første større opgradering af Premium Economy siden lanceringen i 2015.

Mr Yeoh Phee Teik, Senior Vice President for Customer Experience i Singapore Airlines. Foto: Henrik Olsen

Vi kan ikke afsløre den præcise omkostning for Premium Economy, men vi kan godt afsløre at vi med disse forbedringer bruger flere penge på produktet for at tilbyde et endnu bedre produkt til vores kunder.

Mr Yeoh Phee Teik, Senior Vice President for Customer Experience i Singapore Airlines.

Det Singapore Airlines netop har offentliggjort er at deres Premium Economy nu får forbedringer på følgnede 4 områder:

  • Forbedret måltider og flere “Book the Cook” muligheder (dog endnu ikke ud af København)
  • Forbedret udbud af drikkevarer
  • Ny serie af letvægtsporcelæn
  • Et nyt amenity kit

Da Premium Economy blev introduceret i 2015 er den blevet mere og mere populær ved mange af vores kunder. De kan godt lide den ekstra gode komfort og ekstra plads de får på de lange flyvninger, samt forbedret service ombord. De ser de som en god værdi for pengene.

Mr Yeoh Phee Teik, Senior Vice President for Customer Experience i Singapore Airlines.

De nye måltider og drikkevarer

Det hele starter kort efter afgang, hvor Premium Economy passagerne fra den 31. marts 2024, kan nyde et glas non vintage champagne fra Charles de Cazanove og deres Brut Tradition. Det er ikke en ny champagne ombord, men den tilbydes fremover allerede efter afgang.

Champagne fra Charles de Cazanove, hvidvin fra Wairu River og rødvin fra St. Hallet. Foto: Henrik Olsen

Der kommer også to nye vine, som er valgt ud fra at skulle passe ind til de mange forskellige måltider der tilbydes (eller er i rotation).

Sidste ting er at der kommer et større udvalg af te, samt muligheden for at få en kop varm chokolade.

Det nye letvægtsprocelæn. Foto: Henrik Olsen

De forbedrede måltider er der, hvor den største ændringer og forbedringer sker. Den nye serie af letvægtsporcelæn danner rammen om en klar forbedring af den samlede måltidsservice ombord. Det vil blive brugt på flyvninger over 7 timer – og dermed også til og fra København.

Singapore Airlines har arbejdet med eksisterende og nye menuer og kan nu tilbyde over 200 forskellige forretter, hovedretter, desserter og tilbehør til deres Premium Economy kunder.

Dertil kan der i fremtiden vælges mellem mere end 20 retter via deres meget populære “Book the Cook” koncept, som er tilgængelig i 22 lufthavne. Vi spurgte ind til hvornår København kommer på listen, men der var desværre ikke noget positivt svar på dette endnu. Så vi kan håbe Gate Gourmet snart kan tilbyde dette, da det er dem som skal levere det til Singapore Airlines.

Forskellen i størrelsen af bakken ses tydeligt. Foto: Henrik Olsen

En af de centrale ændringer er størrelsen af bakken – og dermed størrelsen af måltidet. Det er blevet markant større og det vil mange være ganske tilfredse med. Dejligt er det at det er rigtigt bestik. Det gør bare oplevelsen bedre når man spiser. For hvem har ikke knækket sit plastikbestik før?

Singapore Airlines arbejder fortsat meget med lokale produkter, så udover smør fra Lurpak, er der også ofte andre lokale produkter fra afrejsedestiantionen. Dette ændrer sig naturligvis fra destination til destination.

Hvidløgsbrødet er en klassiker for Singapore Airlines og noget mange har stiftet bekendtskab med på flyvninger i Business Class eller First Class. De har nu fået lavet en speciel version til Premium Economy også. Det er en surdejsbolle, hvori der er kommet hvidløgssmør. Det smagte faktisk ret så godt og fra Singapore er det frisklavet i SATS store catering center ved siden af Changi lufthavnen – ikke noget med en tør og kold bolle pakket ind i plastik, som ved mange andre flyselskaber.

Det nye amenity kit

Det gamle amenity kit og det nye ved siden af hinanden. Foto: Henrik Olsen

Amenity kittet er også lavet om. Her er det lidt mindre tydeligt hvad forbedringerne er for passagerne. Faktisk kan det føles som der er fjernet noget fra det.

Grunden er at tandbørsten nu ikke længere er en del af amenity kittet, men kan fås ved at spørge efter det – faktisk det samme som i deres Business Class. En anden ting er at sokkerne er skiftet ud med engangssandaler.

Det nye amenity kit er lavet i samarbejde med firmaet OUT OF THE WOODS og er lavet af papir. Det er tydeligt at mærke dette når man rører ved amenity kittet. Øjemasken og sanddalerne er lavet af genbrugplastik og den inkluderede læbepromade er lavet af bionedbrydeligt plastik.

Den samlede vurdering

Det er klart at med disse forbedringer, så er der mange af dem som kan opfattes som skjulte for kunderne. Men det er tydeligt at den samlede værdi for kunderne er blevet større. Så ud fra vores vurdering og erfaring er disse tiltag klart bestået.

At for eksempel skifte til letvægtsporcelæn fra primært plastik rammer både ønsket om at øge fokus på genbrug og miljøpåvirkningen, men også at der blev plads til klart større portioner og ting på bakken – til alle måltiderne. Vi ser tit at andenmåltidet er et begræset måltid og dette er ikke tilfældet ved Singapore Airlines.

Den klassiske bøf Bourguignon, hvor selv bønnerne er tilskåret manuelt i længden for at passe til det nye letvægtsporcelæn. Foto: Henrik Olsen

En anden ting, som er helt tydeligt er at alt maden laves fra bunden af. Der er ikke ting som kommer frosne ind fra andre leverandører. Det gør at ting som grøntsager og den gode chilli pasta Sambal bare smager bedre.

Singapore Airlines tilbyder naturligvis også specielle måltider til de som ønsker dette (f.eks. vegetarisk, indisk etc.). Det gælder også til børn og der har de et ret flot udvalg. Der er over 20 forskellige specielle menuer, så alle er dækket ind. Det koster ikke ekstra at vælge et special måltid.

Her er et udvalg af billeder af de over 200 menuer som er blevet tilpasset eller nylavet til den opgradering Premium Economy:

Vi besøgte også selve produktionen af maden og det beretter vi om i en seperat artikel.

Konkurrencen er stor

Det er klart at Sinapore Airlines konkurrerer med andre flyselskaber, som tilbyder Premium Economy, men de har deres egen store kundegruppe, som de formår at holde fast i. Det ses tydeligt på de sidste to års regnskaber, som er noget af det bedste flyselskabet har præsteret i deres snart 80-årige historie.

Så selvom Emirates og andre nu også tilbyder Premium Economy, så har Singapore Airlines et forspring på flere år og en stigende trend i bookingerne, samt det mest vigtige – flyene med kabinen ombord. Det er godt 50% af deres flåde som har dette aktivt og i det meste af deres rutenetværk – også fra København.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *