Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Hvorfor rende rundt med et nøglekort til hoteldøren? Det kan blive væk, og du kan glemme nummeret på dit hotelværelse – for det står jo ikke på kortet.
Det har hotelkæden Starwood Preferred Guest (SPG) nu fundet en løsning på, og det slår mindst to fluer med ét smæk.
For der er fordele for både dig og dem. I stedet for nøglen skal du have en app på mobilen, og samme app kan du bruge til at checke ind med. Altså slipper du for at stå i kø og vente på, at personalet finder nøglen til dig. Døren åbner du ved hjælp af telefonens BlueTooth-forbindelse.
Hotellet slipper til gengæld for at skulle betjene dig ved skranken – og for at producere de små kort.
Foreløbig bliver funktionen rullet ud på 10 hoteller i kæderne Aloft, Element og W Hotels.
[ot-video type=”youtube” url=”https://www.youtube.com/watch?v=D6yb2TprJkc”]
Også andre hotelkæder arbejder på at udnytte de muligheder, der er i, at vi konstant render rundt med en mobil i lommen. Marriots hotelgæster foretog booking for mere end 7 milliarder kroner sidste år – alene via deres app. Hos deres nordamerikanske hoteller kan man allerede nu checke ind via app’en, og inden nytår vil det være muligt hos alle kædens hoteller i verden. Desuden kan man via app’en få en notifikation, når værelset er klar. Man skal dog stadig hente et nøglekort i receptionen.
Hos Hilton arbejder man også på at tilbyde app-check-in inden årets udgang, mens man hos IHG foreløbig tester en tilsvarende løsning på 60 hoteller.
Læs mere om SPG Keyless her: https://www.spgpromos.com/keyless/
Skriv et svar