Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Mulighederne for statusmatch er mange, og da jeg for et par uger siden flyttede til Brasilien, valgte jeg at undersøge hvad mulighederne er der.
Hvad og hvordan?
Azul er et Brasiliansk selskab der i struktur minder om det amerikanske JetBlue. De er størst på indenrigsmarkedet i Brasilien, men har også enkelte udenrigsruter til USA.
Når man slår indenrigsflyvninger i Brasilien op på Momondo, er det oftest Azul der kommer frem som de billigste, og det var dermed et oplagt sted at starte med at forsøge at matche over til, da jeg helt sikkert kommer til at flyve meget med dem.
TudoAzul er Azuls fordelsprogram, medlemsniveauerne hedder Basis, Topazio, Safira og Diamante, og hvert medlemsniveau giver en række fordele. Det er dog ikke nemt at blive medlem TudoAzul – det kræver en opringning til Azuls hovedkontor, hvorefter man modtager sin konto på basis niveau.
Herefter kan man ansøge om statusmatch ved at sende en email til [email protected] hvor man skriver en begrundelse for hvorfor man vil bede om at få sin status matchet, og vedhæfter et billede af sit Eurobonus Guldkort.
Jeg fik efter 1 uge matchet min status til tilsvarende niveau (Safira) i Tudoazul.
Fordelene ved TudoAzul Safira
Under fordelene ved at være Safirakunde i TudoAzul indgår bla.
- Priority Check-in
- Priority boarding
- 2 gratis opgraderinger om året på indenrigs
- Ét stykke ekstra bagage på max. 10 kg. på indenrigsruter
- Flere point
Azul har ingen partnere, og det er dermed ikke en fordel at være Safirakunde hos TudoAzul, hvis man ikke kommer til at flyve med dem.
Hvad er statusmatch?
Statusmatch er muligheden for at få en lignende status hos et selskab, som man har ved et andet. det vil sige at hvis jeg f.eks. har et Eurobonus guldkort, men overvejer at skifte selskab eller alliance, kan jeg forespørge at få tilsvarende status hos det nye selskab jeg vil være trofast kunde ved.
Der kommer jævnligt promotions fra forskellige alliancer og selskaber, hvor man kan få matchet sin status. Selskaber og alliancer gør dette, for at kapre trofaste kunder fra deres konkurrenter, ved at give kunderne ligeså gode fordele, selvom de endnu ikke er trofaste hos dem selv.
Skriv et svar