Test: British Airways til London i Club Europe (Business Class)

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Jeg havde glædet mig til denne dag, da dette var første ben på en tur til New York. Turen med British Airways og dette var turen der ville sikre mig guld status i deres bonusprogram, som jeg så har glæde af i de næste 14-15 måneder.

Det var en lørdagsafgang midt på dagen I ugerne efter Påsken. Der var derfor ikke så frygtelig mange i lufthavnen og sikkerhedskontrollen gik ganske hurtigt. British Airways tilbyder til CPH Express (Fast Track) i Terminal 2, hvis man rejser på Club Europe (Business Class) eller har mindst sølv kort i deres bonusprogram Executive Club.

Selskaber der giver adgang til CPH Express (Fast Track).
Selskaber der giver adgang til CPH Express (Fast Track).

 

Jeg var sent ude i lufthavnen for at få så meget tid med familien som muligt. Derfor betyder status meget for mig, da det gør at jeg ikke bruger meget mere end 5-10 minutter fra jeg ankommer til lufthavnen til jeg kan nå ud i gaten og være klar til boarding. Der var derfor ikke  tid til et besøg i Aviator loungen, som British Airways benytter i Københavns Lufthavn.

Boarding var allerede begyndt, da jeg kom ud til C27, som var dagens gate. Jeg kunne derfor gå direkte ombord uden sønderlig ventetid. Vel på min plads 04A kunne jeg se at flyet ikke ville blive fyldt i forreste del af kabinen, hvorimod der var godt fyldt op i den bagerste. Forreste del var godt 50% fuld, men halvdelen var eget personale, som var på vej hjem til London. Så jeg fik faktisk en hel række for mig selv – helt bogstaveligt.

Club Europe (Business Class) kabinen ved British Airways.
Club Europe (Business Class) kabinen ved British Airways.
Overblik over Club Europe (Business Class) kabinen ved British Airways.
Overblik over Club Europe (Business Class) kabinen ved British Airways.
British Airways logo graveret ind i lædersædet.
British Airways logo graveret ind i lædersædet.

Selve kabinen er i den vanlige stil fra British Airways. Lædersæder med deres logo i nakkestøtten. Jeg er ganske tilfreds med kabinen. Den giver god plads – især på Club Europe, hvor midtersædet er blokeret og kan bruges til afsætning. Dette giver god plads til arbejde og ikke at skulle have alt på bordet/lommen foran sig.

Vi kom fra gaten 5 minutter før tid og det tog kun kort tid for at komme i luften. Hurtigt startede servicen på denne flyvning til London Heathrow. Fik mig et glas champagne fra Heidsieck og blev spurgt om hvad jeg ville have til frokost. Valget var imellem Krydret Kyllingebryst  på kold salat, eller Asiatisk Svinekød med Singapore nudler til. Jeg valgte sidstnævnte og blev ikke skuffet. Det var ganske velsmagende og serveret med god stil og venlighed fra de 2 mandlige stewarder, som i dag passede denne del af kabinen.

Resten af flyvningen var uden begivenheder og vi satte hjulene i et solbeskinnet London Heathrow 10 minutter før anmeldt ankomsttid. Hurtigt var vi også inde ved gaten og jeg kunne hurtigt gå mod udgangen.

Eneste anke jeg har på denne flyvning er at det tog lidt længe om at fjerne bakken efter endt service, samt at jeg godt kunne tænke mig at de brugte ”dansk vand” fra mindre flasker, da det ret hurtigt mister kulsyre og dermed smag. Dette ville gøre det en tand bedre.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Overblik

Udgivelsesdato

11/04/2015

Pros

- Flot moderne kabine
- Midtersæde blokeret
- God service i vanlig stil
- Transit i London Heathrow via Fast Track når man rejser videre på Business Class

Cons

- Lidt længe om at rydde op efter servicen
- ”Dansk vand” mister kulsyre fra de store flasker
- Prisen for en billet er rimelig høj og er ”kun” interessant hvis du rejser videre
- Bliver altid lidt forundret over at se 6 pladser optaget af eget personale

Sæde

Mad & Drikke

Service

Value 4 Money

Generel Vurdering

Konklusion

God flyvning, hvor alt var som forventet. Servicen startede hurtigt og der var god fordeling blandt de to stewards. Den ene klarede drikkevarer og den anden selve frokosten.
Jeg vil til enhver en tid sætte dette business class produkt fra British Airways, som et af de bedste i Europa og det letter turen igennem transitområdet i London Heathrow at ankomme, og skulle videre, i Business Class.

4

Kommentarer

  1. Kasper siger

    Var med d 12, også med den flotte nye sæder. Syntes bare du mangler at fortælle at der desværre kun er samme benplads som på økonomi. Et stort minus i mine øjne, og mine knæ er enige efter at sidde i spænd 2 timer. Havde forreste række på udrejse og er kæmpe forskel. Men super anmeldelser, der ellers rammer plet.

    • Henrik Olsen Henrik Olsen siger

      Hej Kasper,
      Takker for din kommentar. Det er korrekt at det er samme benplads, men er det ikke næsten standard på de fleste Europæiske business class flyvninger. Samme gælder vel for Lufthansa og SAS Plus (som dog ikke er ren business og ej heller har blokeret midtersædet). Men det er samme sæder. Tror det er noget vi kommer til at se mere og mere af at det blot giver et blokeret sæde i midten.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *