Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
New York er en klassiker for os skandinaverne, og med rigeligt med direkte ruter fra de skandinaviske hovedstæder er det ikke mærkeligt, at byen som aldrig sover, får en god del besøgende fra vores del af verdenen. Og med en (næsten) toåring med på rejsen, så var det at finde et nogenlunde roligt og passende sted på Manhattan (hvis det findes!) en prioritet.
Hilton.com byder ikke overraskende på et ganske stort udvalg af hoteller i New York, med et prisniveau, som da vi var, begyndte på ca. $230 og opefter per nat. Vi endte op med Hampton by Hilton Manhattan-Chelsea, som kostede ca. $260 per nat, inklusiv morgenmad og WiFi (gratis når man booker på hilton.com), noget som med dagens kronekurs betyder ca. 1.800 kroner.
Hotellet ligger på 108 West 24th Street og er næsten lidt gemt, da det ligger lidt anonymt, men med en velholdt facade, og det giver et klart indtryk af et forholdsvis moderat hotel. Bygningen hotellet ligger i er høj, men med ganske lille areal per etage, og receptionen er ganske lille. Indtjekning gik ikke specielt hurtigt, men var behagelig og personalet tog sig god tid til, at forklare alt vi behøvede at vide. Receptionen var også vældig behjælpelig med at anbefale restauranter, organisere helikoptertur og transporthjælp. Det er kun to stykker, som betjener den, så det opstår ret hurtigt kø, dersom der kommer flere ad gangen, noget der ofte skete.
Hotellet ligger som navnet antyder i Chelsea på Manhattan, et område som præges af at være forholdsvist roligt. Der er ingen natklubber i umiddelbar nærhed, men nogle få pub’er og ellers mest kaffebarer og restauranter, samt butikker. Hotellet ligger næsten på hjørnet mod 6th Avenue, og dermed også en gade fra Broadway og ikoniske Flatiron Building. For os med småbørn på tur, passede det også, at Madison Square Park (må ikke forveksles med Madison Square Garden) var på samme sted som nævnte Flatiron Building med sine åbne områder og legestativer.
Værelset var var ikke specielt stort («king bed city view») og ellers helt på det jævne, lyst og behageligt, men samtidig noget slidt. Badet bar præg af det samme, men i tillæg havde de malet badeværelsesdøren samme dag, som vi ankom. Jeg aner ikke, hvad slags maling de brugte, men den var våd i tre dage (!), og klistrede de to sidste dage, i tillæg til at malingslugten var betragtelig under hele opholdet. Det gjorde jo, at man måtte vogte den to årige som en høg, da børn på den alder sjældent tager sig af sådanne trivialiteter som fingeraftryk i maling. Sengen var rimelig rummelig, og havde helt ok komfort. Værelset havde også 32″ TV med op mod 175 kanaler, noget som burde række for de fleste. En lille sjov detalje var, at de havde klistret værelset til med et utal af USB-kontakter til opladning af telefoner og alt mulig andet, jeg talte ikke mindre end 16 (!) stykker, og de sad i vægudtag, skrivebord, lamper, vægge ur og andre spøjse steder. Værdsat når man har flere dimser, som skal oplades, end man har adaptere til amerikanske stikkontakter. For øvrigt var udsigten fra vores værelse på 15. etage helt upåklagelig, og støj skærmningen ud mod byen er også godkendt.
Morgenmaden var inkluderet, og umiddelbart så morgenmadssalen vældig lille ud ved første øjekast, men der var en ekstra sal med borde og stole, så det var uproblematisk at få siddepladser. Udvalget var ikke stort, og i god amerikansk stil præget af meget sukker og kager, men de havde en fin variation, og det, som var der, var af brugbar kvalitet. Kaffe og te er gratis for alle gæster hele døgnet, men hotellet har ingen hotelbar.
Alt i alt et helt fint hotelophold. Prisen er i overkanten isoleret set, når man ser på, hvad man får tilbage, men på Manhattan er dette en ganske lav pris. Derfor en over middel karakter på valuta for pengene. Men at male døre på værelset med maling, som ikke tørrer og som lugter i dagevis, er ikke ok, og noget hotellet burde gøre alt for at undgå. Noget hotellet ikke nødvendigvis kan gøre for, men som alligevel er irriterende, er at en af hotellets to elevatorer konstant, var ude af drift under vores ophold. Men bortset fra malingen er det det, som er direkte dårligt, og Hampton by Hilton Manhattan-Chelsea kan anbefales som et okay turistklassehotel. Opholdet gav knap 14.000 HHonors-point.
Oprindelig skrevet til Insideflyer.no af
Skriv et svar