Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Dette er en test af Singapore Airlines A380 Suites class fra Singapore til Sydney.
Denne test er oprindeligt udgivet på Boardingarea.com bloggen View From The Wing, Gary Leff.
Jeg gik til gaten fra The Private Room. Singapore Changi Airport er organiseret således, at hver gate har sin egen sikkerhedskontrol, og der er næsten aldrig kø. Du behøver ikke gå igennem sikkerhedskontrollen før boarding starter, og gaten ud til flyet er “lige” efter at du har passeret metaldetektoren.
Læs også: Med Singapore Airlines på økonomi
Jeg gik til gaten for at boarde, men da jeg gjorde det, kom der et underlig bip fra maskinen. “Uh-oh,” tænkte jeg. Gateagenten virkede også lidt urolig et øjeblik. Hun fortalte mig, at læselyset på min plads var markeret som beskadiget i computersystemet, så hun tilbød mig en anden plads. En anden gate agent brød ind og fortalte, at lyset var blevet ordnet, og at jeg kunne gå ombord.
En mulig beskadiget læselampe på min plads, standsede hele boarding-processen og genererede fuld opmærksomhed fra to gate-agenter! Det faktum, at der faktisk var en gate-agent, der var klar over situationen med mit læselys, tror jeg bare er et eksempel på Singapore Airlines fra deres bedste side!
Jeg husker de dage hvor jeg fløj med United Airlines, hvor jeg bare antog, at læselyset var i stykker. Det var faktisk en af de muligheder, du kunne vælge, når du ville klage til kundeservice via internettet over problemer ombord.
Jeg gik ombord og blev mødt i gaten af en venlig Singapore stewardesse som viste mig hen til min plads. Det var på det tidspunkt at jeg indså, at jeg var gået ombord på en A380’er som var udstyret med det nye Singapore Airlines førsteklasses interiør! Jeg havde faktisk ikke set nogle af disse fly før nu.
Det nye interiør betyder lidt bedre plads for “magelighedens” skyld. Singapore Airlines sæde er forbløffende godt som seng, men i opretstående stilling, er der ikke nok justeringsmuligheder til at få det ordentligt komfortabelt. Denne nye version af sædet har lidt bedre mulighed for at læne sig tilbage, og er fremstillet i et meget bedre materiale.
Min personlige mening er, at Singapore Airlines har det lækreste A380 førsteklasses sæde på markedet. Dog har jeg til gode at prøve Etihad A380 First Class Apartment.
Her er indersiden af suiten:
Der er strøm- og USB stik i hver suite:
Opbevaringsboks til et sæt noise-cancelling høretelefoner:
Her er sædekontrollen, og fjernbetjeningen til underholdningssystemet:
Og udsigten til suiten ved siden af:
Og udsigten ned af midtergangen:
Stewardesserne kom rundt og sikrede sig, at alle behov var taget hånd om. Flyveturen startede selvfølgelig med et glas champagne:
Derefter blev menuen delt ud, klik på billedet for at forstørre:
Pyjamas blev delt ud, og siden dette var en kort 7 timers tur til Sydney, bestemte jeg mig for at tage den på med det samme:
Jeg gik på toilettet for at skifte:
På vej ud, tog en stewardesse mit tøj, og hang det op i skabet der tilhørte min suite:
For at balancere pre-departure champagnen, og til at drikke med nødderne, fik jeg mig et glas vand:
Her er Ferragamo amenity kittet:
Middagen begyndte så snart vi var kommet i luften på grund af ønsket om, at serveringen skal være hurtig og effektiv, så der ville være lidt tid til søvn før ankomst i Sydney …
Jeg bestemte mig for at begynde med kaviar. Det overraskede mig noget at de havde kaviar på så kort en tur:
Efter det, fulgte fish maw og den kinesiske skinkesuppe.
Jeg havde spist i loungen før afrejse, og var meget træt, så jeg foretrak et forkortet måltid. Derfor spurgte jeg, om jeg kunne få min hovedret, indisk fisk curry, serveret til morgenmad. Det var der ikke noget problem i.
Jeg benyttede mig ikke af “Book the Cook” Denne gang – alligevel fandt noget jeg kunne lide på menuen. Med afgang fra Singapore, synes jeg at det er en god idé, i det mindste overveje en af de mange hovedretter som man får tilbudt.
Jeg sprang hovedretten over, og hoppede direkte til “Gotham black” -desserten
Da jeg var færdig med at spise, spurgte jeg en stewardesse, om hun skulle gøre min seng klar for mig. Ja tak!
Singapore Airlines førsteklasses seng skal redes op, det er ikke bare at trykke på en knap for at gøre sædet fladt og derefter lægge en madras og måske et tæppe ovenpå. Selve sædet skal “vendes om”, således at en flad madras kommer til syne, i stedet for det faktiske sæde.
Jeg lagde mig ned for at få en lur, og sov i omkring 3 timer. Min plan var ikke, at vågne for at spise morgenmad, men jeg var på ingen måde i dyb søvn, og vågnede dermed naturligt og besluttede at spise lidt alligevel.
Morgenmadmaden startede med noget frugt:
Derefter fik jeg den indiske fiskecurry, som personalet havde gemt til mig fra middagen, og det smagte fantastisk!
Imens jeg spiste morgenmad, var jeg logget på internettet som Singapore Airlines har ombord. Jeg købte en 15 MB data pakke, der koster halvdelen af, hvad en ubegrænset data pakke havde kostet ombord på Singapore Airlines 777-300ER på samme rute. Der var lige nok data, til at jeg kunne hente e-mail, og kontrollere, hvad jeg var gået glip af i løbet af natten. Jeg skrev et lille blog-indlæg, men undlod at uploade et billede sammen med teksten. Singapores internet blokerede mig nemlig fra at uploade billedet.
Jeg skiftede til mit dagligdags tøj, og inden jeg vidste af det, landede vi i Sydney. Der var ikke langt til immigrationen, og da amerikanske pas nu kan bruges i Australiens “E-Gate” system, var jeg hurtigt igennem.
I sidste ende tror jeg, at der ikke er en mere attraktiv kabine eller bedre seng end hvad Singapore tilbyder om bord på A380´eren. Betjeningen er den bedste jeg har oplevet, og retterne (især dem, der stammer fra Singapore) er helt fantastiske. Underholdning-systemet (som jeg brugte på denne flyvning) og faciliteterne om bord er absolut verdensklasse.
Singapore Airlines har ikke “bling” faktor, Emirates har f.eks. brusere ombord første klasse. Sædet ombord på Singapore kunne med fordel været bedre at “flyde” i, men med den nye og opdaterede suite, er det dog bedre end hvad der var før. For længere flyvninger bør Singapore havde en bedre snack menu.
Anyway, Singapore Airlines tilbyder en af de bedste første klasses produkter i verden med deres suiter ombord!
Testen er oversat til dansk af Peter fra Bonusfeber.dk
Skriv et svar