Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
I forbindelse med en rundrejse i Asien tidligere i år, fik jeg muligheden for at afprøve Thai Airways Business Class på en kort to timers tur mellem Singapore og Bangkok.
Jeg ankom til Singapore Changi Airport med Singapore Airlines fra Manila, og havde bare 1 time og 15 minutter fra ankomst (som var til tiden) til afgang. Jeg ankom ved gate B1 og skulle videre fra D34.
Dette medførte at jeg skulle bevæge mig fra terminal 3 til terminal 1. Jeg var fristet til at prøve loungen fra Singapore Airlines, men jeg fandt det smartest at komme over i terminal 1 med det samme, for at være sikker på at have nok tid. Singapore Changi er en meget funktionel lufthavn. Det var midt på dagen, så det var ikke den travleste tid på døgnet, og som billederne viser, var der god plads i gangene.
For at undgå gåturen tog jeg toget over i terminal – det var måske ikke den længste gåtur, men det er altid sjovere med toget.
Derfra var det bare at finde vejen til Thai Airways’ lounge, som lå midt i terminal 1 sammen lounger fra en række andre flyselskaber. Det var tydeligt at Singapore Airlines regerede i terminal 2 og 3, og at terminal 1 blev benyttet af alle andre.
Jeg sad vel ca 20 minutter i loungen før jeg begav mig vej ned mod gate D34. Vel fremme var der en lang kø, og ombordstigningen var ikke engang startet endnu. I denne lufthavn sker al sikkerhedskontrol ved selve gaten. Der var ikke nogen fast track kø til business class, så det var bare at give sig til at vente. Efter sikkerhedskontrollen var der endnu en kø for at vise pas og boardingpass.
Det tog ikke lang tid før business class passagererne blev inviteret til at gå ombord som de første. Dagens fly var en Boeing 777-300, samme maskine og samme sæder som en Thai bruger på ruten fra Oslo til Bangkok.
Vel om bord ser kabinerne dejligt nye ud, og det virkede rent og pænt. Jeg havde på forhånd reserveret et vinduessæde, og var spændt på at teste Thais nye sæder ud, da de kan lægges helt ned.
Jeg må sige at første indtryk var at det var trangt for at komme ind til sædet, da selve module indeholder et bord som man skal passeret for at komme ind til sædet. For en stor fyr som jeg føltes det noget klaustrofobisk. Jeg ville have store problemer med at lægge sædet ned, for så at komme tilbage og lægge mig ned, og det at lægge sædet helt ned mens man sidder på det ville have været eneste alternativ – uanset hvad ville det være meget trangt. Jeg skrev mig bag øret at skal jeg på et senere tidspunkt flyve i samme type sæder, skal jeg vælge sædet som er nærmest midtergangen….eller blive både kortere og smallere.
Men siden dette bare var en 2 timers tur skulle det nok gå godt. Champagne og varme servietter blev serveret før push back. Det var vist sandeligt på tid med dagens første glas. Business class kabinen var mindre en halvfuld, så det lagde op til en god servering på denne kun 2 timer lange tur op til Bangkok.
Afgang var til korrekt tid, og det var en flot tur op i luften ud af Singapore Changi, hvor man blandt andet kunne se de mange skibe som ventede udenfor Singapore.
Før serveringen startede benyttede jeg tiden til at undersøge underholdningssystemet. Det var en stor og fin skærm, og jeg brugte egenligt kun inflight showet. Som man ser på billederne, er ottomanten fin til at stille ting på, men pladsen virker lille.
Selvom det bare var en 2 timers tur, var der fuld servering af et 3 retters måltid. Dette kan vel sammenlignes med en rejse mellem Oslo og München, og tilbuddet på den rejse kan slet ikke komme i nærheden af Thais udvalg. Jeg havde benyttet mig af deres “Book the Cook” ordning, hvor man kan forhåndsbestille hovedret fra en a la carte menu, så jeg fik serveren en peberbøf, sammen med forret og dessert. Personalet var forbi flere gange og fyldte glassene op med rødvin. Der var også tid til den klassiske Heineken og Otard XO, da Thai Airways er kendte for at servere Cognac af høj kvalitet på deres flyvninger, og sådan noget må man jo smage.
Menuen var fremragende:
Toilettet blev besøgt, og det er glædeligt at se denne flytype tilbyde et toilet af tilpas stor størrelse og ikke de normale for pygmæer.
Turistklassen så ud til at være godt befolket, og det så ikke ud som om nogen led nogen nød.
Et par glas Cognac senere var vi klar til at lande i lufthavnen i Bangkok.
Vi dockede på gate A5, og på denne tid af dagen var der ingen kø ved paskontrollen, men da jeg kom frem til bagagebåndet, stod en lokal frøken klar med en plakat med mit navn på. Jeg lugtede ugler i mosen og fik ret, da min bagage ikke var kommet med flyet fra Singapore og ville blive leveret senere. Derfor skulle jeg lige have registreret savnet bagage, før jeg kunne sætte mig i en taxa ind mod byen.
Rejsefakta:
Rute: TG 915 Singapore-Changi (SIN) – Bangkok (BKK)
Avg/ank: 12:25 / 13:45
Flytid: 2t 20 min
Flytype: Boeing 777-300
Kabinklasse: Business class
Sete: 19A
Servering: 3 retters menu, gratis drikkevarer
Internett ombord: Nej
Hjemmeside: Thai Airways
Artiklen er oprindeligt fra Bonusfeber.no (forfatter: Erling)
Skriv et svar