Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Apollo oplever en stigning på 20 procent i antallet af nye charterrejsende sammenlignet med sidste år. Det er ikke en tilfældighed, lyder det fra rejsearrangøren.
Det vælter ind med nye kunder hos Apollo. Sidste gang rejsearrangøren oplevede en lignende stigning var lige efter pandemien. For at forstå den markante vækst i nye kunder dengang, igangsatte rejsearrangøren en landsdækkende undersøgelse – og årsagen var klar: Ferierejser er en af de ting, danskerne prioriterer højest, også i svære tider.
Men jo mere usikker verden føles, des vigtigere bliver sikkerhed og fleksibilitet.
At både USA, Asien og flere steder i mellemøsten ikke er helt så rolige som for få år siden gør at mange vælger det sikre kort – nemlig en charterferie. Der er “alt” planlagt og lagt ind i en samlet pakke. Det gør eksempelvis mange familier mere rolige.
Der er næsten ikke noget, der kan dæmpe danskernes rejselyst. Men det, vi ser meget tydeligt, er, at vi i usikre tider bevidst træffer sikrere valg. Vi er ikke helt så impulsive, og vi passer ekstra godt på både vores økonomi og vores familie. Det påvirker naturligvis også vores rejsevalg.
Glenn Bisgaard, salgsdirektør hos Apollo.
Nu mærker rejsearrangøren igen en stigning i antallet af nye charterkunder.
Faktisk er der kommet hele 20 procent flere nye charterkunder til sammenlignet med samme periode sidste år. Samtidig er det samlede feriesalg steget med 15 procent, og det er velkendte Grækenland, der ligger helt i toppen af listen over destinationer. Intet af dette overrasker rejsearrangøren.
Pandemien er måske nok forbi og glemt, men vi befinder os i en tid præget af mange andre store uroligheder – klimatiske, politiske og økonomiske. Jeg har derfor fuld forståelse for det øgede behov for stabilitet og sikkerhed, og at flere vælger charter og kendte rejsemål.
Den unikke sikkerhed ved en pakkerejse er aldrig mere tydelig end, når uforudsete kriser rammer – uanset om det er i form af strejke, skovbrand, personlig ulykke eller sygdom. At vide, at man aldrig bliver overladt til sig selv, er en unik sikkerhed, som betyder meget for mange.
Glenn Bisgaard, salgsdirektør hos Apollo.
Foto: Malene C





Skriv et svar