Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Mere end 1,5 mio. danskere blev i 2020 eksponeret for Visit Lolland-Falsters kampagne, TÆT-PÅ. Og trods corona-krise og et presset turismeerhverv slog flere måneder i både højsæson og skuldersæson rekord.
I 2021 har langt de fleste feriehungrende danskere blikket rettet mod Danmark, og Østdanmarks største turistdestination satser på, at en relancering af succeskampagnen igen vil trække turister til Sydhavsøerne.
Efter et udfordrende år for turismeerhvervet er forårets indtog og regeringens udmelding om gradvis genåbning et kærkomment tegn på, at ferie uden for nærmiljøet bliver en realitet i 2021. Kampen om tiltrække de corona-trætte danskere er intensiveret, og igen i år lancerer Visit Lolland-Falster en kampagne, der skal få danskerne til at vælge Sydhavsøerne til.
Generelt elsker danskerne at holde ferie i Danmark, men vi skal have folk til at sætte ring om Lolland-Falster. På trods af corona-situationen slog både juli, august og september måned rekord i 2020, og den udvikling skal vi fastholde i 2021. Her spiller kampagnen en central rolle.
Brian Lindorf Hansen
Danmarks sydligste ø-rige
Kampagnen fremhæver Sydhavsøernes unikke natur og attraktioner kombineret med en god portion humor. Du krydser måske ikke ækvator, men det er TÆT PÅ, er et af kampagnens budskaber.
-På nuværende tidspunkt er det nok de færreste, der vil vælge Lolland-Falster frem for Fiji, men vi mener oprigtig talt, at landsdelen kan matche gæsternes feriedrømme. Her kan være stille som i Stillehavetyy eller vildt som i middelalderen. Vi er bogstavelig talt Danmarks sydligste ø-rige, og så er vi tæt på. Som tingene er nu, kan danskerne ikke rejse til eksotiske rejsemål, og så er Lolland-Falster det naturlige alternativ. Det vil vi udnytte.
Høje ambitioner
Kampagnen bygger videre på Visit Lolland-Falsters kampagne fra 2020. Her blev hver 4. dansker eksponeret for fortællingen om Sydhavsøernes fortræffeligheder og placering som tæt-på i forhold til udenlandske destinationer.
1,5 mio. danskere blev eksponeret for kampagnen i 2020, og vi håber, at vi med en overbygning på kampagnen kan skabe samme opmærksom og omsætte det til besøg og genbesøg. Vi gjorde det i 2020, og vi kan gøre det igen.
Brian Lindorf Hansen
Forsidebillede: Knuthenborg Safaricamp – Foto: Visit Lolland Falster
Skriv et svar