Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
I går kunne Bonusfeber berette om hvordan det var muligt at bestille billetter på First og Business Class til USA med Star Alliance til omkring 500 kr., grundet en fejl i omregningen af valutakurser hos det amerikanske flyselskab United.
Selvom flere rejsende kunne vidne om at de fik deres bestillinger bekræftet og billetter udstedt, har United Airlines idag udsendt en pressemeddelelse hvori de forklarer at der er foretaget flere tusinde bestillinger, alle baseret på de fejlagtige kurser, leveret af en ekstern software leverandør. Man har derfor valgt at annullere de billetter der er udstedt, i den begrænsede periode i går eftermiddags.
Der var virkelig tale om et suverænt tilbud, som desværre viste sig at være for godt, til at være sandt. Tidligere har United ellers anerkendt disse fejlpriser, og der har derfor det seneste døgn været spekuleret meget i, om de mange billetter ville blive udstedt.
Men vurderingen må altså have været at det ville være for omkostningsfuldt og ikke mindst undergravende for premium flymarkedet, at have anerkendt fejlprisen.
Der er dog forsat et legalt aspekt omkring om United rent faktisk må annullere disse billetter. Dette er det efterspil, som nu starter og de første klager er allerede sendt ind i prmært USA.
Har du booket en af disse billetter og har du hørt fra United?
Diskussionen fortsætter i vores forum HER eller i kommentarfeltet herunder.
Maja siger
Vi nåede at købe 2 billetter + billet til vores datter på 7 måneder til New York i sommerferien, som skulle kombineres med at besøge noget familie i England. Vi modtog en confirmation-email, men ingen e-ticket. På den mail vi fik, kunne vi dog i “manage booking” finde vores e-ticket. En ting er at være englænder, der har ladet, som om de var danskere med dansk adresse, en anden ting er da at være dansker, som bliver den danske side. Øv bøv