UPDATE: KLM World Business Class modifisering på Boeing 777-300ER flyene

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

I vore dage er flysæder med mulighed for helt flad sædeindstilling efterhånden blevet standard på Business Class. KLM’s Boeing 747 flåde har længe haft disse sæder og siden december 2015 er hele selskabets Boeing 777-200ER blevet udstyret med de nye World Business Class (WBC) sæder.

KLM’s nyeste flytype Boeing 787-9 er blevet udstyret med en endnu nyere version af WBC sædet. Sæderne er af typen Reverse Herringbone. Sæderne står altså på skrå i kabinen og giver alle passagerer adgang til midtergangen.  Spørgsmålet er så hvad der sker med selskabets sidste flytype nemlig Boeing 777-300ER. I denne artikel kan du læse nærmere omkring hvordan opgraderingen for denne flytype skrider frem.

 

KLM World Business Class modification
Det nye WBC-sæde som pt bliver installeret på KLMs Boeing 777-300ER

Færdigt udstyr fra fabrikken
KLM har for tiden 12 fly af typen 777-300ER i deres flåde. Af disse er følgende udstyret med det nye WBC sæde: PH-BVN PH-BVO, PH-BVP og PH-BVR

Modificering
De fly der tidligere blev leveret af denne type blev leveret med en midlertidig sædetype, som ligner sædetypen ombord på visse langdistance fly fra AirFrance. De vil også blive opgraderet til de nye WBC sæder. Economy class vil desuden også få nye sæder og underholdningssystem.

 

KLM World Business Class modification
Det tidligere sæde på Boeing 777-300ER

Det første fly er allerede opgraderet. Det drejer sig om PH-BVA, som samtidig også har fået en karakteristisk orange farve. Du kan læse mere om flyet samt se billeder på vores norske søster side på dette link.

Processen for dette første fly tog næsten 2 måneder, da den også inkluderede certificering. De kommende opgraderinger er beregnet til at tage cirka 3 uger pr fly.

KLM World Business Class modification
Det orange KLM fly med registreringsnummer PH-BVA

Tidsplan
Ifølge den Hollandske hjemmeside Scramble.nl vil opgraderingen af de resterende fly starte efter højsæsonen, fordi KLM behøver fuld kapacitet i den periode. PH-BVB er næste fly i rækken og bliver opgraderet i september. Derefter er planen, at der vil blive opgraderet 1 fly pr måned. Dermed vil alle Boeing 777-300ER være opgraderet fra marts 2017. Dette er en forsinkelse i forhold til den oprindelige plan, hvor alle fly skulle være færdige ved udgangen af 2016.

Ny WBC på min flight?

Hvis du vil vide, om netop din tur er opgraderet, så kan du tjekke KLM’s hjemmeside. Undervejs i bookingprocessen kan man se seatmap. Alternativt kan man slå det op under ”Manage my booking” Her kan man se, hvilket sæde samt hvilken kabine flyet er udstyret med. Dette er dog aldrig nogen garanti, da KLM kan blive nødsaget til at erstatte flyet med et andet fly. Når afrejse datoen nærmer sig kan du gå ind på Schiphol Airport og tjekke registreringsnummeret på dit fly. Derefter kan du krydstjekke med registreringsnumrene nedenfor:

Boeing 777-300ER met nieuwe WBC: PH-BVA PH-BVN PH-BVO PH-BVP PH-BVR Boeing 777-300ER zonder nieuwe WBC: PH-BVB PH-BVC PH-BVD PH-BVF PH-BVG PH-BVI PH-BVK Per 22-6-2016
Se på Schiphol’s Internetside hvilket registreringsnummer dit fly har.

Boeing 777-300ER med ny WBC:

  • PH-BVA
  • PH-BVN
  • PH-BVO
  • PH-BVP
  • PH-BVR

Boeing 777-300ER med gammel WBC:

  • PH-BVB
  • PH-BVC
  • PH-BVD
  • PH-BVF
  • PH-BVG
  • PH-BVI
  • PH-BVK

Oprindeligt skrevet af Flying Dutchboy for Insideflyer.nl

 



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *