Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
InsideFlyer var i går på besøg ved Lufthansa og fik som nogle af de første muligheden for at se og prøve Lufthansa længe ventede Allegris kabine. Det er en satsning som har været flere år under vejs men nu er den her.
Det første fly tager kunder med ombord den 1. maj 2024. Så allerede i næste uge. Men se med her om hvad der venter dem.
Efter flere års forsinkelse er tiden endelig kommet, og den nye Lufthansa Allegris kabine vil lette ombord på den nye Airbus A350 “Leipzig” fra 1. maj. Passagerer mellem München og Vancouver kan i første omgang se frem til Lufthansas nye produkter, inden Toronto og senere på sommeren Chicago og Montreal tilføjes som Allegris-destinationer.
I vinterflyveplanen, vil der for eksempel også være destinationer som Shanghai og San Francisco, som skulle kunne nyde godt af det nye produkt.
Vi havde allerede lejlighed til at se nærmere på Lufthansas første Airbus A350 med den nye Allegris-kabine som en del af en pressepræsentation og giver her et første indblik.
Lufthansa Allegris Business Class
Den nye Lufthansa First Class inklusive en dobbeltsuite er faktisk installeret i første række af Airbus A350. Der mangler dog stadig officiel godkendelse for dette produkt, så der er i øjeblikket planer om at eftermontere produktet om vinteren.
Så lad os starte med den længe ventede Allegris Business Class. Denne indeholder 38 sæder fordelt på to fysiske dele af kabinen.
Som annonceret er der seks forskellige siddemuligheder tilgængelige, herunder otte suiter med låsbare døre, sæder med en ekstra lang læneflade, almindelige gang- og vinduessæder, sæder med mere privatliv, dobbeltsæder og sæder med ekstra plads og opbevaring.
Business Class-suiterne tilbyder et særligt højt niveau af privatliv.
Solorejsende er bedst stillet i vinduessæderne, mens to personer bør vælge de midterste sæder.
Skillevæggen mellem sæderne kan også skubbes til siden, så to personer kan føre en samtale og stadig have et privat område.
De enkelte sæder har også et lille klædeskab i suiten.
Sæderne med ekstra lange senge tilbyder høje personer væsentligt mere komfort og mærkbart mere plads end de almindelige Allegris Business Class sæder, hvilket skal sikre en bedre nattesøvn, især på natflyvninger.
Alle sæder har højopløselige 4K-skærme men de kan virker lidt små. Det bemærkelsesværdige er, at spisebordene er væsentligt større end tidligere, så man nemt kan stille mad og en iPad på bordet på samme tid. Det er et godt designtræk.
Det nye er også, at du kan tilslutte dine egne Bluetooth-hovedtelefoner til underholdningssystemet, samt trådløs opladning ved hvert sæde. Læselamperne kan dæmpes individuelt.
Alle sæder er desuden udstyret med sædevarme og køling, så business class-rejsende fleksibelt kan justere deres egen behagelige temperatur.
Et stik samt USB-C- og USB-A-porte er tilgængelige på alle sæder.
Lufthansa Allegris Premium Economy Class
Premium Economy Class ombord på det nye Allegris-fly er også blevet redesignet. Sædet, som er det du kender fra SWISS’s Premium Economy Class. Det byder på mere benplads, en benstøtte, der kan foldes ud og kan placeres endnu længere tilbage end den nuværende model.
Fordi den er integreret i en hård skal, har justeringen ingen effekt på medpassagererne i rækken bagved, som er et positivt setup. Bordet og skærmen forbliver altid på plads. Bordet er også større end i den tidligere Premium Economy Class, ligesom opbevaringspladsen.
Økonomi klasse
Med den nye “Allegris”-produktgeneration giver Lufthansa sine gæster betydeligt flere valgmuligheder på økonomiklasse: I fremtiden vil rejsende få mulighed for at booke et gratis nabosæde.
Konklusion
Der er ingen tvivl om, at Allegris er en anden verden end den nuværende Lufthansa Business Class og repræsenterer en væsentlig forbedring for kunderne. I løbet af de næste par måneder vil vi se, i hvilket omfang de mange forskellige sædetyper accepteres af passagererne.
Det afgørende nu er, at flere fly bliver udstyret med Allegris så hurtigt som muligt. Lufthansa planlægger i øjeblikket at tilføje et nyt fly med Allegris hver måned indtil udgangen af året, og næste år vil der være to om måneden, inklusive ombygninger af eksisterende fly.
Produktet er ikke længere unikt på markedet. Det har taget Lufthansa lang tid at få Allegris ud i virkeligheden og andre flyselskaber har overhalet dem på de fleste områder. De mange variationer i Business Class er dog lidt unikt. At det så også vil tage ganske mange år før at alle langruteflyene er opgraderet betyder også at du skal være opmærksom på det når du booker en flyvning med Lufthansa.
Foto: Steffen / InsideFlyer
Skriv et svar