Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
To af Lufthansas produkter har vundet en tysk designer pris. Både Lufthansas Virtual Reality Experience og Lufthansa Cocktail fik en design pris.
Lufthansa cocktail har vundet German Design Award 2017 i kategorien “god kommunikation, design & indpakning.” Firmaet som er ansvarlig for Lufthansas cocktails hedder ”Small Big Brands GmbH”.
De købte varemærkerettigheder for Lufthansa cocktail i 2015, og valgte at genoplive cocktails med nye opskrifter og premium spiritus. Firmaet har udviklet i alt seks forskellige slags cocktails: Ud over den klassiske cocktail, er der variationer som fx. «Pear Gimlet», «Negroni», «Old Fashioned», «White Manhattan» og «Dry Martini». Dette skaber et high end image/brand. Designet på flaskerne er lavet af ”Studio Grau” i Berlin.
Foto: Lufthansa Media
Cocktail siden 1955
Siden 1955 er cocktails blevet serveret ombord på Lufthansas ruter og er blevet brugt som velkomstdrink, med sloganet:
“Flyv væk fra hverdagen med en Lufthansa cocktail.”
Efterspørgslen var så høj efter den orange likør med urteekstrakter, at det blev en trendy drink. Den var den mest drukkede drink i Tyskland i 60’erne. I 70’erne dalede populariteten og blev efterhånden udfaset. I 2005 blev den klassiske drink relanceret for at markere fejringen af Lufthansas 50 års jubilæum.
Oprindeligt fra insideflyer.no af Peter Fox
Skriv et svar