Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
SAS satser fortsat på de som rejser meget – og nu har selskabet beskrevet kendetegnene ved dig som er i målgruppen. Har du flere end 5 flyvninger per år, så kan du måske genkende dig selv?
Det er i SAS’ egen faktabog for regnskabsåret 2015-2016, at de beskriver hvem der er i hovedmålgruppen samt karakteristika for deres “bedste kunder”:
- Vi ser os selv som erfarne rejsende – at rejse er en ægte interesse og en vigtig del af vores livsstil og selvopfattelse.
- Vi kan lide at være på farten – det giver os energi.
- Vi kan lide at flyve, da dette betyder tid for os selv – til at slappe af og reflektere over ting.
- Vi er “early adopters” og tester nye ting før andre.
- Vi bruger internet og sociale medier for at finde nye rejseideer og inspiration.
- Vi synes det er vigtigt at holde sig opdateret om hvad der sker i verden, og have kendskab til mange områder.
Krævende segment udvikler produktet
Ud over dette siger SAS også, at det er dette segment som har de største krav/forventninger til deres rejser. Samtidig er det ud fra disse kunder, at SAS videreudvikler deres produkt og netværk. Med dette udgangspunkt skal produktet udvikles til at passe alle vore passagerer, skriver SAS.
Der er cirka 2 millioner personer i Skandinavien som har mere end 5 årlige flyvninger, og det er disse rejsende som SAS definerer som “Ofte rejsende” (“Frequent Travellers”). Disse passagerer udgør 60-70% af det totale marked som rejser med udgangspunkt fra/internt i Skandinavien.
Kan du kende dig selv i SAS´ karakteristik?
Oprindeligt udgivet af chrt på InsideFlyer.no
Skriv et svar