Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Til september skal den første Airbus A321LR flyve fra København og til Boston med daglige afgange. Nu har SAS navngivet flyet og flyet er blevet malet i de kendte SAS farver.
I sidste uge kom der et billede af den helt nye og første SAS Airbus A321LR i Toulouse. Den har været forbi maleren, men mangler forsat at få monteret sine to motorer.
Men flyet har fået sit navn og sit endelige registreringsnummer malet på (du kan se det på nedenstående billede ved at zoome ind på forreste del af flyet).
Flyet får navnet Jarl Viking og registreringen SE-DMO.
3 klasser ombord
Det bliver ikke en almindelig kabine som du kender den på de andre Airbus A321 SAS har. Denne her (og de 2 andre SAS hat bestilt) får 3 klasser ombord. Der kommer både Business Class, SAS Plus udover den normale Go kabine. Så det bliver et setup du kender fra langruterne – dog i et mindre fly med kun en midtergang.
Flyet får følgende kabinelayout:
- 22 Business Class sæder – skifter mellem 1-1 og 2-2
- 12 SAS Plus sæder (premium economy) med 2-2 layout
- 123 SAS Go sæder (economy seats) med 3-3 i layout
Her kan du se seat map fra SAS hjemmesiden:
Business Class
SAS Plus
SAS Go
Første afgang er den 18. september 2020
Som SAS har planlagt det indtil videre, så er første afgang med denne nye model i SAS flåden sat til den 18. september 2020. Derfra tager det daglige afgange fra både København og Boston.
Flyet erstatter en stor Airbus A330 og når det ikke er højsæson giver det bedre mening med et mindre fly, som bedre passer til en destination som Boston.
Læs mere om denne nye flymodel i SAS flåde her.
Foto af SAS Airbus A321LR taget af: XFW-Spotter (Tobias Gudat)
jan baere siger
Er det er fordel for kunderne at man bruger et mellemdistance fly med 1 midtergang til USA langruten ?
Henrik Olsen siger
Det er ikke 100% en ulempe. Rejser du i Business Class får du tæt på samme oplevelse – dog i et mindre fly med lavere til loftet. Så der vil du måske føle dig mere indelukket end i en A350’er. rejse du i Plus er det en klar fordel, da du sidder 2-2 og der ikke er noget midtersæde for nogen. Det er der i den grad på A350’eren. I Go sidder du 3-3 og derfor kan det være samme oplevelse. Det er selvfølgelig et mindre fly og der vil være lavere til loftet, men hvis layoutet og siddekomforten er som på et langrutefly, så vil det på mange måder være en bedre oplevelse på de rejser op til 8-9 timer.
Vi ved mere til september når vi har fået prøvet det 🙂