Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Skal du flyve med British Airways i denne weekend, så skal du være opmærksom på at de lige nu oplever et stort IT nedbrud. Dette lammer stort set alle deres fly ind og ud af London.
Opdateret 20:55 – På ba.com, står der nu at der forventes at være normal trafik på langruterne i morgen.
Opdateret 16:25 – Afgangen til London Heathrow klokken 16:55 (BA817) er aflyst. Den kom aldrig afsted fra London Heathrow.
Opdateret 15:55 – Alle fly fra Heathrow og Gatwick er aflyst indtil tidligst kl 18:00 i aften
Opdateret 13:35 – Hjemmesiden er nu online igen. Alt er dog langsomt på grund af nedbruddet.
Det betyder også at du ikke kan lave check-ind på British Airways hjemmesiden eller administrere din booking.
Så du bliver nød til at kontakte British Airways via telefonen – forvent dog meget lange ventetider – eller møde op i lufthavnen tidligere for at få at vide hvad der sker. Det er lige nu usikkert, hvor stor effekt dette har på selve afviklingen af flyvningerne.
En ting er sikkert. InsideFlyer anbefaler at komme i god tid til ens afgang, samt at forsøge at rejse med håndbagage. Dette vil helt sikkert betyde forsinkelser i dag og måske også i morgen søndag.
Lige nu er flyet fra København til London med afgang klokken 13:45 forsinket intil videre til klokken 16:00:
Hjemmesiden for British Airways ser således ud:
Dette gælder også British Airways app’en:
Du kan følgende med via Metro UK eller BBC UK for seneste opdateringer.
Forsidebilledet er fra Metro UK og PA.
Kristian siger
Aflysninger til kl 18
http://www.independent.co.uk/travel…w-planes-computer-system-outage-a7758986.html
Afgangen til London her kl 17:00 (BA817) er aflyst. Den kom aldrig afsted fra London tidligere….
Det bliver pææænt dyrt for BA dette her. Tænk på alle de EU/261 der kan komme på tale ud over mistet omsætning på en af de travle dage – grundet den nationale fridag de har på mandag.
** M A R E R I D T **
Hejsa, Håber ikke du er i London? Hilsen Henrik
Oh nej, oh nej, lykkeligvis, men jeg tænker på alle de manuelle loadsheets, der måske skal laves til cockpits…. det gør ondt dybt ned i én, for hvor mange har lige dette siddende på rygraden.
Ja – det er ikke bare sjov – jeg så et billede af en i Terminal 5, som stod foran et white board og skrev flydetaljer ned for de rejsende… Det har og er ikke sjovt med det der IT – når det ikke virker i hvert fald.
Wauv, det var ellers en fin måde, at beholde sin status på:
"…I’m so sorry you had to endure such inconvenience, and understand the frustration it must have caused. So as a gesture of goodwill, we’d like to renew your current tier status for a further two years, regardless of how many Tier Points you collect in that time."
http://onemileatatime.boardingarea.com/2017/06/02/british-airways-extending-status
God stil
Oouups… o_O
http://finans.dk/erhverv/ECE9632139/medarbejder-trak-det-forkerte-kabel/?ctxref=forside
Det er ikke sikkert det holder med en kvajebajer der…..:):eek: