British Airways forlænger Executive Club status med 2 år

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Efter sidste uges IT nedbrud kommer British Airways nu med en gestus til deres bedst kunder. Passagerer med Executive Status som blev ramt at nedbruddet får deres status forlænget med 2 år.

I sidste uge oplevede British Airways et verdensomspændende IT nedbrud som lammede alle deres afgange. Hundredvis af flyvninger blev annuleret. Passagerer blev opfordret ikke at tage til lufthavnene omkring London på grund af travlheden og operationelle kaos. Nedbruddet blev forårsaget af en strømafbrydelse. Et cyberangreb blev hurtig udelukket. I sidste ende blev årsagen tilskrevet en mekaniker som under vedligeholdelsearbejde ved et uheld slukkede for strømmen.

Impact

British Airways måtte stå for skud i de britiske medier. Nedskæringer i IT afdelingen, både på personalet og på kvaliteten, fik skylden for uheldet. I følge Times blev omkring 75.000 passagerer påvirket af nedbruddet. Stort set alle har potentielt ret til kompensation efter EU reglerne. Det kan komme til at koste selskabet mange millioner pund. Administrerende direktør Alex Cruz har gentagende gange offentligt undskyldt kaosset, men det blev ikke altid godt modtaget.

Kaos hos British Airways' store hubs
Kaos hos British Airways’ store hubs

Gestus

I løbet af weekenden, har British Airways sendt en email til alle påvirkede rejsende, som har elite status i deres loyalitetsprogram. Her lovede British Airways at deres status vil blive forlænget med 2 år. Det er uanset antallet af optjente point eller rejser, og skal ses som plaster på såret for den ulejlighed passagerene har oplevet.

As someone who flies with us so often, I want you to know that we always strive to offer you the highest level of service, and make your journey as comfortable as possible.

However, we clearly fell far short of this commitment last weekend.

I’m so sorry you had to endure such inconvenience, and understand the frustration it must have caused. So as a gesture of goodwill, we’d like to renew your current tier status for a further two years, regardless of how many Tier Points you collect in that time.

We’ll be making these changes over the coming days, and you’ll soon be able to see your updated details on ba.com.

If you want to make a claim for any food, transport and accommodation expenses, you can do this through our customer relations teams.

You can find additional information on ba.com about your customer rights and what you can submit a claim for under the EU compensation regulation.

I hope this goes some way to making up for your experience last weekend, and rest assured we’re working to safeguard against this in the future.

Again, please accept our apologies, and thank you for your patience.

Det er utrolig gavmild af Executive Club! Uanset hvad det koster, er det et smart træk for at beholde deres trofaste kunder. British Airways har indført et antal upopulære tiltag for det seneste, for eksempel deres nye Buy on Board koncept. Mange frequent flyver spørg sig selv om det stadig kan betale sig at flyve med den nationale selskab. Med lidt held, kan forlængelse af status overtale nogle af kunderne som er træt af alle problemer og nedskæringer.

 

Denne artikel er oprindeligt skrevet af The Flying Dutchboy fra vores søsterside Insideflyer.nl

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *