Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Med denne 2-årige kontrakt vil Maersk reducere sine udledning for 2021 for alle erhvervsrejser på Air France og KLM, mens 2022-kontrakten også inkluderer cargo.
Sustainable Aviation Fuel (SAF) er en af de vigtigste drivkræfter til at gøre luftfarten mere bæredygtig.
Vi er meget glade for at A.P. Moller – Maersk (Maersk) går sammen med os om dette. Hos Air France og KLM er vi overbeviste om, at det at skabe forandring ved at samarbejde, er den eneste vej frem, og vi ønsker at arbejde tæt sammen med ligesindede virksomheder såsom Maersk. Sammen reducerer vi udledningen fra flyrejser og skaber samtidig et marked for bæredygtigt flybrændstof. I dag dækker den verdensomspændende SAF-produktion kun omkring 0,1 % af det samlede brændstofforbrug i luftfartsindustrien
Gijs van Popta, General Manager Air France and KLM North Europe.
Det er en lille, men væsentlig aftale. Ved at samarbejde med Air France-KLM Group og betale et bidrag for at bruge SAF, begiver vi os ud på rejsen med vore leverandører. Og som vore klimabevidste kunder gør, når de vælger at betale et bidrag for Maersk ECO Delivery.
Mette Christensen , Global Head of Indirect Category Management, A.P. Moller – Maersk.
Corporate SAF-programmet for Air France og KLM er åbent for alle erhvervskunder, der er interesserede i at tage konkrete tiltag for at reducere deres indirekte udledninger.
Vi ser en øget interesse fra vores forretningspartnere over hele verden for at rejse mere bæredygtigt. Vi har for nylig budt flere virksomheder fra forskellige slags brancher velkommen til vores SAF-program. Disse inspirerende frontløbere har det til fælles, at de ønsker at reducere deres egne udledninger samtidig med at de stimulerer en mere bæredygtig flyindustri
Sebastien Guyot, Senior Vice President Global Sales, Air France KLM.
Baseret på kundernes CO₂-reduktionsmål, aftaler vi mængden af SAF og det nødvendige bidrag. Alle bidrag er fuldt investeret i indkøb og forbrug af SAF.
Hvis vi ønsker at se en effekt allerede i dette årti, er det afgørende at kunne levere på vore kunders behov allerede nu. Denne aftale er et udgangspunkt for, at vi kan skabe den markedsefterspørgsel, der kræves for at accelerere den tiltrængte grønne energiomstilling i luftfarten.
Torben Bengtsson, Global Head of Air & LCL, A.P. Moller – Maersk.
Forsidefoto: Air France – KLM / PR
Skriv et svar