Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Det imponerende JW Marriott Marquis Dubai, verdens højeste hotel, blev base for anden etape af mig og min families forårstur til Dubai.
Efter otte dage med ro og afslapning på JA Palm Tree Court ved Jebel Ali, var det fint med tre dage med lidt mere liv og flere shoppingmuligheder. Som agent har jeg gennem Marriot´s Hotel Excellence!-program, adgang til nogle fornuftige priser på blandt andet deres top brands, som JW Marriott høre under.
Mit første ophold på hotellet var under dets “soft launch” tilbage i 2013, hvor blot et af de to tårne var åbnet. Udvalget af restauranter var dengang også noget mindre. Jeg var derfor spændt på at se hotellet operere med alle sejl sat.
Beliggenhed
Hotellet ligger i Business Bay-området og dermed i kort køreafstand fra blandt andet Dubai Mall og Burj Khalifa.
Der kører gratis shuttle busser til og fra Dubai Mall hver halve time fra morgen til sen aften.
Har man mod på at gå i varmen, ligger Business Bay metrostationen cirka 10-15 minutters gang fra hotellet.
Dubai International Airport er 20-25 minutters kørsel mod nord.
Check-in
JW Marriott Marquis Dubai er et stort hotel med flere end 1.600 værelser og suiter, så der er altid gang i den når man ankommer: Masser af private biler, taxaer, diverse lufthavnstransporter, gæster der venter på shuttle busser og i det hele taget mennesker der kommer og går. Alligevel er der altid en venlig portner klar til at åbne døren for en, hvis man ankommer i bil.
Det første der møder en når man kommer indenfor er selvfølgelig lobbyen. Her er kæmpe blomsteropsatser og virkelig højt til loftet. Cirka 50 meter inde i rummet, mødes man af en utrolig lang skranke hvor en række smilende ansatte, står klar til at byde velkommen.
For vores vedkommende gik check-in meget hurtigt, da jeg via Marriott´s app allerede om morgenen havde fået en notifikation om, at jeg kunne tjekke ind. For personalet handlede det derfor blot om, at udlevere vores nøglekort og informere om hotellets faciliteter.
Værelset
Vi boede i et Deluxe værelse på 59. etage. Denne værelsestype er på 44 kvm. og har et ganske fint udstyrsniveau: 46-tommer fladskærms-tv, air condition, clock radio, minibar, pengeskab, gulv til loft vinduer og et meget rummeligt badeværelse med både badekar og separat bruseniche. Alle elektroniske features i værelset styres med en lille tablet.
Restaurant/bar
Hotellet tilbyder et imponerende udvalg af restauranter og barer! Man har 12 forskellige valgmuligheder, lige fra det japanske, thailandske og indiske køkken, til en steak restaurant og sågar en peruviansk en af slagsen.
Vi spiste primært i hovedrestauranten Kitchen 6, den italienske Positano og stedets franske bistro La Farine.
Kitchen 6 som ligger på første sal lige over lobby området, er en meget stor buffet restaurant, hvor man kan finde alt hvad hjertet begærer. Og jeg mener virkelig alt! Er man til friskbagte croissanter, så er de der i hobetal. Skal dagen startes med friskpresset vandmelon juice, så findes det også. Kvaliteten er i top og meget af maden tilberedes i åbne køkkener mens man ser på. Når man sidder og spiser morgenmad, virker det som om hele verden er repræsenteret. Både i form af mad og mennesker. Det er også lidt et minus ved lige denne restaurant: Der er virkelig tryk på. Der er rigtig mange mennesker og en del støj.
På den franske bistro La Farine, beliggende i stueplan, er der straks mere roligt. Om morgenen er der sjældent mange mennesker og i løbet af dagen er mange af gæsterne forretningsfolk, som holder møder over en let frokost.
Det er absolut også muligt at få en god og solid morgenmad her. Populære retter hos min lille familie var franske vafler og røræg med friske asparges.
Ofte er morgenmad ikke inkluderet på hoteller i Dubai, så hvis man alligevel skal betale for morgenmaden, er det oplagt at prøve forskellige restauranter på hotellet (hvis der er flere muligheder).
Hotellets italienske restaurant Positano endte vi med at spise på to aftener. Til dels fordi maden var god, men i endnu højere grad på grund af personalet! Vi fik den sødeste behandling og de var helt fantastiske til at underholde vores søn på 2 år, hvis tålmodighed ikke rakte til at sidde stille under et helt måltid. Flere gange tog tjenere og kokke vores søn med ud i køkkenet, så han kunne se hvordan de arbejdede.
Faciliteter
Som gæst har man også adgang til et lækkert udendørs poolområde med udsigt til blandt andet Burj Al Arab og Burj Khalifa. Det er muligt både at bestille drikkevarer og lette retter. Nu hvor hotellet kører på fuld kapacitet virker det desværre som om, der ikke helt er nok liggestole til den mængde gæster hotellet kan rumme.
Ved siden af den store pool, findes en lille og udmærket børnepool. Fliserne rundt om denne er dog så glatte, at man i den grad skal holde tungen lige i munden når man færdes der!
Selvfølgelig findes her også et stort fitnesscenter, Club Marquis, med alt i udstyr samt vandflasker, små håndklæder og høretelefoner til fri afbenyttelse. I forbindelse med fitnesscentret findes også hotellet Saray Spa.
Har man behov for mødelokaler eller et business center findes det også.
Der tilbydes gratis og stabil WIFI overalt på hotellet.
Serviceniveau
Marriott har virkelig trænet personalet på dette hotel godt! Under hele vores ophold følte vi os velkomne. Overalt blev vi mødt med et smil og flere gange oplevede vi intuitiv service ud over hvad man kan forvente som gæst: For eksempel i restaurant Positano, men også da jeg fik akut brug for hjælp til at redde min Iphone, som var røget en tur i børnepoolen. Telefonen stod desværre ikke til at redde, hvorfor de fleste billeder i denne anmeldelse er lånt på hotellets hjemmeside.
Skriv et svar