Anmeldelse: Lufthansa Business Class fra Rom til München

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

På grund af en aflyst SAS flyvning, blev jeg ombooket til Lufthansa

Indtjekning i Rom (FCO) sker i terminal 1, som bl.a. huser Star Alliance selskaberne. Der var ingen kø ved Business Class check-in, da det skulle vise sig, at vi kun var fem, der skulle med på denne klasse. Der var to personer til at tjekke mig ind, og serviceniveauet var højt.

Vi skulle flyve fra gate D3 med en Airbus A320-200 og jeg havde valgt sæde 3D. Det er sådan, at Lufthansa med sædekonfiguration 3-3, lader det midterste sæde være tomt, så den der sidder ved vinduet og den der sidder ved gangen, begge får lidt ekstra plads. Jeg var dog alene på 3 sæder, så jeg kunne flytte rundt, som det passede mig.

Start fra Rom
Start mod vest ud over Middelhavet (Foto: John Christensen)

Der var “push back” to minutter før tid. Lufthavnen har to parallel baner og en kortere tværbane, som vi benyttede og vi kom derfor hurtigt i luften med kurs mod vest udover Middelhavet inden vi lavede et højresving mod nord.

Serveringen kom hurtigt i gang, og til min overraskelse blev jeg tiltalt med mit efternavn, hvilket er sjældent. Faktisk har jeg kun prøvet det på THAI, QATAR og på Air Canada.

Tapas frokost
Velsmagende tapas frokost (Foto: John Christensen)

Vi fik serveret en fin lille tapas anretning med hellefisk på sprød salat, oksecarpaccio med svampe og med en meget smagsfuld dressing, let grillet ost med valnødder i honning og endelig en lille tiramisu, som var langt mere lækker end den, jeg havde fået på en dyr restaurant i Rom aftenen i forvejen. Flymad kan virkelig smage godt. Som dessert blev der serveret to stykker fyldt chokolade, begge med hasselnød trøffel.

Udover øl og sodavand blev vi tilbudt italiensk Prosecco, fransk Pays d’Oc Syrah-Merlot og en tysk tør Riesling.

Ankomst München
Landing i München (Foto: John Christensen)

Flyet havde installeret wi-fi, men da Lufthansas Business Class passagerer skal betale for brugen af det, så det fravalgte jeg, især på grund af den korte flyvning på 80 minutter.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Overblik

Pros

+ Høfligt og effektiv kabinepersonale
+ Høj kvalitet for mad
+ Rene toiletter

Cons

- Wi-fi kun mod betaling

Komfort

Mad og drikke

Service

Value for money

Generel Vurdering

Konklusion

Turen var kort, men kabinepersonalet var hurtige, høflige og opmærksomme. Maden var langt over, hvad jeg ellers ser i Europa og virkelig smagsfuld. Kort sagt, en super god oplevelse.

4.4

Kommentarer

  1. Simon Nielsen siger

    Tapaz?? Hedder det ikke tapas?
    Desert? Ørken? Eller dessert..?
    Flyet havde installeret wi-fi, men da Lufthansas Business Class passagerer skal betale for brugen af det, så det fravalgte jeg dette
    Et fly kan ikke havde installeret wifi, det kan havde fået installeret wifi… og nej man kan ikke sige så det fravalgte jeg dette… Men du kan sige: så dette fravalgte jeg eller så jeg fravalgte dette.

    • Henrik Olsen Henrik Olsen siger

      Hej Simon,
      Tak for din besked. Vi har bedt skribenten om at kigge det igennem og fjerne de slå- og stavefejl du nævner.
      Hilsen
      InsideFlyer

  2. c.petersen siger

    Tak for en god beretning John.
    Havde ingen problemer med at forstå hvad du skrev, til trods for et par enkelte slå/stavefejl. Måske bliver det fremover Luftwaffe vi skal flyve med, når turen fremover går til Thailand .
    Er personlig i klemme med en betalt business billet til Bkk. som skulle ha’ været ultimo maj, men flyet blev af Thai A. cancelled, med løfte om tilbagebetaling. Jeg har nu en måned senere, endnu ikke set en krone.

    Er nervøs for at de lukker/ likviderer Thai Airw. og starter et nyt selskab op i efteråret. Resultat? Ikke en krone til kreditorerne. Og dermed også mig og min tilbagebetaling.
    De har lukket deres kontor på Rådhuspladsen, med beskeden om at de først møder igen efter Juni måned. Hvad så med alle de kunder der har købt og forudbetalt deres billet.? Dårlig stil.
    Måske det fremover bliver Lufthansa/Swissair som skal flyve mig ned til kæresten.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *