Anmeldelse: Malibu Hotel, Vung Tau

I forbindelse med en ferie til Vietnam, besluttede vi os for, at tage 4 overnatninger på Malibu Hotel i Vung Tau.

Malibu Hotel Vung Tau er et 4* hotel med 208 værelser fordelt på 20 etager. Hotellet ligger kun en kort gå afstand fra stranden samt fra spændende seværdigheder og oplevelser i Vung Tau.

Det tager ca 2 timer i bus/bil fra Ho Chi Minh City til Vung Tau.

Første indtryk – Check ind

Vi ankom til hotellet kl. ca. 14:30 med bus fra Ho Chi Minh. Ved bussen blev vores kufferter hentet af hotellets personale og de sørgede for, at vi kom ud af bussen og fik alle vores ting med.

Da vi ankom stod temperaturen 37 grader og det var derfor rigtigt lækkert, da dørene til den store lobby blev åbnet og man blev mødt af en dejlig behagelig kold temperatur. Første indtryk af receptionen var godt. Der var pænt og rent og personalet var meget søde og hjælpsomme.

Check ind gik hurtigt og vi fik anvist værelse 1709 – på 17 etage.

Hotellet og værelset

Vi havde hjemmefra booket et deluxe dobbeltværelse. På værelset havde vi en stor dobbeltseng, TV, skrivebord, en lille sofa samt et stort badeværelse.

Derudover var der fri minibar (2x vand og 2x cola hver dag), gratis WiFi, gratis toiletartikler, badekåbe, badetøfler samt morgenmad alle dage.

Udover et utroligt lækkert værelse, bød hotellet også på både restaurant og bar, stor udendørs pool samt en god beliggenhed lige midt i centrum af Vung Tau.

Vi prøvede restauranten på hotellet den første aften. Maden var super lækker og man fik virkelig meget for pengene. Udover disse to retter på billederne, fik vi også to drinks samt to sodavand og noget vand. Prisen lå på 67 kr. (og det er altså med det hele….)

Pool område

Hotellet tilbyder både pool, spa, massage mm. Vi nåede dog aldrig at prøve massagen, selvom vi egentlig havde tænkt os, at vi ville.

Poolen lå på 5 sal med udsigt ud til vandet på den ene side og ind mod byen på den anden side. Her var mega lækkert med både solstole og store solsenge. Ved pool området var der også gratis pool håndklæder og derudover var der en pool bar.

Vi var i poolen hver dag og der var aldrig særlig mange mennesker. Den ene dag havde vi endda hele poolen for os selv. Andre dage var der lidt flere, men dog aldrig noget hvor man følte, at der var for mange.

Beliggenhed

Hotellet ligger lige i hjertet af Vung Tau. Det tager 2 min. at gå til stranden og går man den modsatte vej, så er der 300m til et lille shoppingcenter. I centeret finder man gode spisemuligheder, et par små butikker samt et stort indkøbscenter der mest af alt minder om Bilka.

Derudover er turen langs stranden, helt klart værd at gå. Vi gik fra hotellet og ned langs stranden til Tượng đài Chúa Kitô vua (En Jesus statue).

Udsigt fra værelset

Der er mange spændende steder i Vung Tau, som man skal se. Vi spurgte på hotellet, hvad de synes man skulle opleve og fik derfor en masse gode råd.

Hvordan kommer man til Vung Tau?

Hotellet ligger som sagt 2 timer i bus fra Ho Chi Minh. Vi havde booket en bus gennem 12go.Asia. Vi blev samlet op i lufthavnen og kørt direkte til vores hotel. Prisen for 2 personer i en luksus bus (Sæderne minder helt seriøst om business class hos Emirates – eller et andet stort flyselskab) lå på 200 kr. Dette var selvfølgelig tur/retur for to personer inkl. kufferter og gratis vand.

Hotellet tilbyder også lufthavnstransport, men det koster omkring 800 kr, hvilket vi vurderede ikke rigtig kunne svare sig.

Pris

Prisen for 2 personer i deluxe dobbeltværelse (4 nætter) lå på 1995 kr. Dette er også inkl. stor morgenmadsbuffet alle dage samt fri adgang til pool.

Jeg synes prisen er helt fair. Personalet er så søde og hjælpsomme, hotellet er meget pænt og rent og servicen er i top.

Overblik

Value

Generel Vurdering

Konklusion

Hvis man ønsker et par dage væk fra storbyen Ho Chi Minh, kan det virkelig anbefales at tage turen til ung Tau og Malibu Hotel. Hotellet er helt fantastisk til en rigtig afslapningsferie. Udover afslapning, byder hotellet også på både god mad, lækker beliggenhed og fantastisk service.