Anmeldelse: Marriott København

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

I sommers havde jeg et par overnatninger på Marriott hotellet i København. Det var mens, vi havde store restriktioner for at hindre Corona smitte i hovedstaden.

Marriott i København hører til i den bedre del af de danske hoteller, der er knyttet til loyalitetsprogrammet Marriott Bonvoy. Men det afspejles også i prisen. Hotellet ligger på Kalvebod Brygge. Lige ned til vandet. Kun et busstop fra Hovedbanegården.

Det var slet ikke meningen, jeg skulle bo på Marriott. Jeg havde reserveret 2 bonusovernatninger på hotel AC Bella Sky til den halve pris af overnatningerne på Marriott. På grund af de få hotelgæster i København havde BC Hospitality Group A/S, der driver begge hoteller, valgt at lukke AC Bella Sky. Gæsterne fik så tilbudt et værelse på Marriott til samme pris, som var i den oprindelige reservation på AC Bella Sky. Det takkede jeg hurtigt ja til.

Jeg valgte at bruge et par af mine opgraderingsbeviser til at få en suite. Nok ikke noget dårligt valg.

Ankomst

Der var ikke mange gæster på hotellet. Også receptionen var tom, da jeg ankom ved 3-tiden. Ingen ventetid: Ekspeditionen kom hurtigt i gang. Det er første gang jeg har oplevet, at passet skal scannes ved check-in. Vi skulle lige bruge et par forsøg, før det var på plads. Jeg undrer mig over, at sådanne oplysninger ikke kan gemmes på profilen i Marriott Bonvoy. Men måske skyldes det de skrappe GDPR-regler, vi har om beskyttelsen af personlige oplysninger?

Det ser ud til at Marriott har afskaffet alt papir, for jeg skulle også skrive under på den lille skærm ved receptionen. Også her havde vi lidt problemer med at få teknikken til at virke. Alt i alt var det ikke så overbevisende en præstation af teknikken. Og indtjekningen endte med at tage lidt for lang tid.

Naturligvis er der sat en plexiglas afskærmning op mellem personale og gæster. Men når personalet flere gange må om på den anden side af skranken og stille sig ved siden af gæsten for at få teknikken til at virke, bliver afskærmningen reelt værdiløs.

Loungen er lukket

Jeg havde set frem til at skulle i loungen for at få en bid aftensmad – og måske også et glas rødvin. Men loungen var lukket. I stedet for fik jeg et par kuponer, jeg kunne bruge til drinks i hotellets lobby bar. Det synes jeg faktisk er en rigtig fin service. I baren fik jeg en af mine kuponer byttet til en stor flaske danskvand (0,75 liter). Jeg var naturligvis glad for denne generøsitet.

Værelset

Jeg fik et værelse med udsigt til vandet og Islands Brygge. Det var jeg ikke ked af, for på hotellets anden side ligger en stor byggeplads. Ikke det kønneste syn.

Suiten havde en stor stue med en sofagruppe og en god arbejdsplads. Jeg nyder altid at kunne lave en kop kaffe eller te på værelset. Der var også mulighed for at koge vand. Men desværre ingen kaffemaskine. Jeg er nok blevet forvænt af Nespresso-maskinen på andre hoteller. I hvert fald blev jeg lidt skuffet over at måtte nøjes med en kop pulverkaffe

Jeg nåede aldrig at tjekke udvalget af programmer på hotellets TV. Til gengæld nød jeg en god nats søvn i suitens store seng.

Badeværelset er meget stort. Der var både badekar og bruserkabine. Jeg nød at kunne få et brusebad uden at skulle hoppe op i (og ud af) badekaret. Da jeg kom ud af badet, syntes jeg at gulvet var lidt glat, når jeg gik på det med våde fødder.

Udvalget af sæbe og shampoo og lotion var fint. Marriott har små tuber, så der er en chance for, at du kan tømme dem hver dag. Specielt, når man bor 2 personer på værelset.

Morgenmad

Hotellet havde så få gæster, at morgenmaden blev serveret i loungen. Buffeten havde både brød, pålæg, ost, marmelade, honning og grøntsager. Der var røræg, kogte æg, bacon og pølser. Naturligvis også yoghurt, kirsebær, bananger og appelsiner.

Naturligvis skulle man spritte hænderne af og der lå engangshandsker.

Den lille kiosk ved indgangen

Minibaren på værelset er tømt. Til gengæld kan du købe drikkevarer, chokolade og snacks i den lille kiosk ved indgangen. Efterhånden er flere hoteller gået over til at erstatte minibaren med en lille kiosk ved receptionen. Det betyder, at du kan vælge i et større udvalg og varerne er altid friske.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Overblik

Pros

+ Corona restriktionerne er overholdt
+ Værelset
+ Morgenmaden
+ Service

Cons

- indtjekningen tog lang tid (edb-systemet virkede ikke perfekt)

Beliggenhed

Service

Værelset

Indtjekning

Corona forholdsregler

Generel Vurdering

Konklusion

Marriott København ligger på Kalvebod Brygge. Tæt på Tivoli og Hovedbanegården. Alle Corona restriktioner er overholdt. Der er masser af håndsprit, afskærmningen mellem gæster og personalet er på plads. Og naturligvis engangshandsker ved morgenmads buffeten. Værelset er i den klassiske Marriott-stil. Alt er, som du kan forvente

4.4

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *